اجتماعیشهری

راه اندازی نمایشگاهی از صنایع دستی در محوطه شهر زیرزمینی نوش آباد بر زیبایی و جذابیت این بزرگترین دستکند جهانی می افزاید

فرماندار شهرستان آران و بیدگل:

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در دیدار اعضای انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر شهر نوش آباد با وی گفت: راه اندازی نمایشگاهی از صنایع دستی در محوطه شهر زیرزمینی نوش آباد بر زیبایی و جذابیت این بزرگترین دستکند جهانی می افزاید.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در دیدار اعضای انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر شهر نوش آباد با وی بر ضرورت تقویت زیرساخت های اقامتگاه های بوم گردی برای گردشگران و به ویژه در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: راه اندازی نمایشگاهی از صنایع دستی در محوطه شهر زیرزمینی نوش آباد بر زیبایی و جذابیت این بزرگترین دستکند جهانی می افزاید.
وی مقاصد گردشگری چون مسجد جامع، شهر زیرزمینی و قلعه سیزان را از جاذبه های تاریخی و زیبای این شهر برشمرد و گفت: پخت قهوه سنتی انوشه و آیین های خیل عرب، سقاخوانی، کتل، جریده شویی و نظایر آن از برجسته ترین آیین های سنتی و معنوی این شهر است.
دکتر بایبوردی بیان داشت: راه اندازی کریدور پیاده راه فرش در شهرستان آران و بیدگل می تواند بین مردم و گردشگران مناطق گردشگری از یکسو و صنعت فرش ماشینی از سوی دیگر آشتی برقرار کرده و به فضای تفریحی و افزایش تحرک و نشاط اجتماعی و گردشگری شهر کمک کرد.
وی با تاکید بر گردشگری پاک و سالم گفت: گردشگران باید با حفظ شعائر دینی، مذهبی و اخلاقی از یکطرف و احترام به فرهنگ ملی ایرانیان و فرهنگ محلی این شهرستان از جاذبه های طبیعی و گردشگری استفاده بکنند.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد: گردشگری نوعی سرمایه گذاری و گردشگر فرصتی است که می تواند درآمد و اشتغال پایدار را تامین کند و در این راستا باید برای تقویت زیرساخت های گردشگری، تمهیداتی اندیشیده شود.
وی بر ضرورت راه اندازی موزه مردم شناسی و باستان شناسی نوش آباد که از سال 1383 اقداماتی برای راه اندازی آن از سوی مسئولان وقت شهری و شهرستان آران و بیدگل انجام شده است را مهم و در معرفی شهر نوش آباد تاثیرگذار دانست.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا