اجتماعیاشتغالتعاون و کارآفرینیشهری

رویداد بین المللی ساخت پروتز برای افراد کم بضاعت وبی بضاعت در کشور

حرکت جهانی بنیاد نیکوکاری خدام الحسین علیه السلام

رویداد بین المللی ساخت پروتز برای افراد کم بضاعت و بی بضاعت از کل ایران که دچار قطع عضو پا هستند در شعبه شهرستان ری بنیاد نیکوکاری خدام الحسین علیه السلام با همکاری سازمان بهداشت جهان، سازمان مهاجرت جهانی، بهزیستی کل کشور و وزارت کار و رفاه اجتماعی در حال برگزاری می باشد.

در این رویداد با حضور متخصصین ایرانی و از چند کشور دیگر در محله باغ آذری تهران با همت بنیاد نیکوکاری خدام الحسین علیه السلام برگزار گردیده است به بیش از 300 مددجو از سراسر کشور خدمات به صورت رایگان ارائه میگردد.

تکنولوژی به کار گرفته شده در این رویداد متناسب با استانداردهای به روز جهانی و منحصر به فرد می‌باشد که در کمتر از یک روز به افراد معلول پروتز پا به صورت کاملا رایگان اهدا می‌گردد.

در این رویداد با توجه به شرایط مددجویان که عمدتا از افراد کم برخوردار جامعه و دچار معلولیت جسمی هستند هزینه رفت آمد و اسکان آنها توسط بنیاد نیکوکاری خدام الحسین (ع) و سازمان مهاجرت جهانی تامین و پرداخت گردیده است.

بنیاد نیکوکاری خدام الحسین (ع) با سابقه‌ای در حدود یک دهه فعالیت در امور عام المنفعه و فعالیت‌های اجتماعی همچون راه‌ اندازی بزرگترین مرکز جامع توانبخشی در جنوب استان تهران با رویکرد ارتقای عدالت اجتماعی در حوزه سلامت و با جامعه هدفی در حدود 12 هزار¬نفر معلول نیازمند دریافت این خدمات در محله باغ آذری- شهید هرندی به عنوان مرکز توانبخشی یارا؛ با یاری خداوند متعال در اواسط سال 1400 مسئولیت نگهداری شبانه روزی بیش از 200 دختر بالای چهارده سال دارای معلولیت ذهنی شدید در مرکز جامع توانبخشی امام علی (ع) _که از بزرگترین مراکز نگهداری معلولین کشور می باشد_ را با استفاده از 170 نفر کادر تخصصی و عمومی (که درصد قابل توجهی از ایشان، از بانوان سرپرست خانوار، آسیب دیده اجتماعی و به شدت نیازمند می¬باشند) عهده‌دار شده است. گفتنی است تمام هزینه های نگهداری این مددجویان با کمک خیرین و نیکوکاران و بدون دریافت هیچ‌گونه مساعدت مالی از سوی سازمان‌های دولتی تامین شده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا