اجتماعیشهری

شهدا بهترین اسطوره‌ها برای معرفی به جامعه‌ هستند / استقبال خوب نسل جوان از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

مدیر انتشارات شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ما ایرانیان علاقه خاصی به اسطوره‌هایمان داریم و دنبال این هستیم که اسطوره‌هایمان را بشناسیم. شهدا نیز اسطوره‌های واقعی و بهترین اسطوره برای معرفی به مردم هستند.

به گزارش اقتصاد روز ، حسین رستمی؛ مدیر انتشارات شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، درباره «یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت»، بیان کرد: ما با ۵۴ عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت کردیم. خوشبختانه استقبال مردم به‌ویژه نسل جوان که دنبال الگو هستند و می‌خواهند از شهدای معروف و سرشناس بیشتر بدانند و با زندگی آنها آشنا شوند، از نمایشگاه خوب بوده است.

 

وی افزود: یکی از مزایای برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تبادل‌نظر ناشران با یکدیگر است و در این رویدادها ما می‌توانیم از سایر شرکت‌کنندگان در رابطه با کا‌رهایی که انجام می‌دهند ازجمله در بحث نشر کتاب، جلد کتاب و غرفه‌آرایی اطلاعات بگیریم که در پیشرفت کار ما موثر است. انتشار کتاب به‌ویژه کتاب‌های مرتبط با شهدا برای مردم ما خیلی جذاب است، چون ما ایرانیان علاقه خاصی به اسطوره‌هایمان داریم و دنبال این هستیم که اسطوره‌هایمان را بشناسیم. شهدا نیز اسطوره‌های واقعی و بهترین اسطوره برای معرفی به مردم هستند.

 

مدیر انتشارات شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: اتفاق مهم دفاع مقدس این بود که برخی افراد ناشناس که هیچ‌کس آن‌ها را نمی‌شناخت، محک خوردند و یک سری قهرمان و اسطوره‌ واقعی به مردم معرفی شدند. اگر ما به‌عنوان ناشر بتوانیم رسالت‌مان را به خوبی انجام دهیم و واقعیت را به نسل جوان معرفی کنیم، قطعا تأثیرگذار است.

 

رستمی در ادامه بیان کرد: تاکنون چند عنوان کتاب درباره حاج قاسم منتشر کرده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به «هزار و دوازدهمین نفر» که  شامل ۲۰۰ خاطره ناب از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، اشاره کرد. اسم این کتاب را به نوعی خود حاج قاسم انتخاب کرده، چون ایشان قبل از شهادتشان یکبار که به گلزار شهدای کرمان آمدند، سوال می‌کنند: در اینجا چند شهید داریم و در پاسخ به ایشان می‌گویند: هزار و یازده شهید. حاج قاسم در پاسخ می‌گویند: انشاء‌الله هزار و دوازدهمین نفرش من هستم که همین اتفاق هم می‌افتد.

 

وی با انتقاد از کم ‎کاری در انتشار کتاب‌هایی درباره شهدا ویژه گروه سنی کودک، افزود: چون معتقدیم درباره شهدا برای کودکان کتاب‎ کم منتشر شده، چند کتاب در این حوزه کودک منتشر که «من قاسم سلیمانی هستم»، «قهرمانی به ‎نام قاسم» در قالب شعر، «لبخند عمو قاسم»، «باباحسین و پروانه‎ها» خاطرات نوه سردار شهید حسین پورجعفری یار سردار سلیمانی، «رقص جولان» شامل  ۲۱۹ رباعی در وصف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با مقدمه‌ای از سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و دکتر غلامرضا کافی، ازجمله این کتاب‌هاست.

 

مدیر انتشارات شهید حاج قاسم سلیمانی در پایان گفت: البته با توجه به این‌که ما در گلزار شهدای کرمان، بازدیدکنندگانی از سراسر دنیا داریم، بر همین اساس کتاب‌های چندزبانه منتشر می‌کنیم و کتاب «هزار و دوازدهمین نفر» نیز قرار است به زبان انگلیسی منتشر شود. امیدوارم توانسته باشیم گوشه کوچکی از حق این شهدای بزرگوار را ادا کرده باشیم.

 

«یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت» از نوزدهم تا بیست‌و‌هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۱ به‌صورت حضوری در مجتمع فرهنگی امام ‌خمینی (ره) شهر قم در حال برگزاری است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا