اقتصادیصنعتمسکن و شهرسازی

صنعتی سازی موتور محرک توسعه ی صنعت ساخت و ساز

یک فعال ساخت وساز گفت: صنعتی سازی عامل محرک رونق ساخت و ساز است که در تعداد زیادی از پروژه های مسکونی و مسکن مهر باید اجرایی شود
اقتصادروز -علی نکونام  یک فعال ساخت وساز با بیان اینکه  استفاده از فناوری های روز دنیا به ویژه در حوزه مسکن برای تسریع در اجرای پروژه‌های مسکونی تاکید شده است گفت:
شرکت یورواستار با رویکرد فناور محور و جهت توسعه و بسط ایجاد مسکن با تکنولوژی های روز دنیا سعی در  جهت واحد های مسکونی در قالب صنعتی سازی دارد.
نکونام با اشاره به اینکه  مهمترین رویکرد حضور شرکت صنعتی یورو استار در پروژه های نهضت ملی مسکن کارآفرینی در جامعه بوده است افزود: یورواستار با رویکرد ایجاد اشتغال برای جوانان این سرزمین در حوزه ی ساخت مسکن و هتل داری که این امر اشتغال فراوانی را ایجاد کرده  و همواره در این حوزه اقدامات موثری انجام داده است‌
وی تاکید کرد: همچنین مسکن‌های در حال تولید یا تولیدشده، دارایی‌هایی جدید و قابل مبادله‌ای هستند که مبادلات‌ آنها بخش قابل توجهی از نقدینگی را به خود جذب می‌کند. به دلیل این‌که بخشی از منابع مالی ساخت مسکن توسط متقاضیان تامین می‌شود بخشی از نقدینگی موجود که امکان گردش در بازار ارز و زمین را دارد هم صرف تولید خواهد شد.

وی اظهار کرد: مسکن سهم بالایی در تورم عمومی دارد، با افزایش عرضه مسکن قیمت مسکن کاهش یافته و به کنترل تورم کمک می‌کند.

او گفت: با ساخت مسکن تورم انتظاری در این بخش کاهش یافته و افرادی که انتظار سود بالاتر از خرید و فروش مسکن نسبت به سایر بخش‌ها را دارند، از این بخش خارج می‌شوند.

نکونام بیان کرد: مسكن به عنوان محرك و موتور رشد اقتصادي كشور است وصنعت مسكن و ساخت و ساز مي تواند يكي از محرك هاي اصلي رشد اقتصادي يك كشور باشد، اين صنعت اثرات متعددي بر اقتصاد دارد.
او اظهار کرد: در همین راستا  یورواستار در طی سالیان گذشته به دلیل چهار چوب ساخت و ساز همواره ایده و امید این را در مجموعه و جامعه ی هدف بر این اساس قرار داده است که موتور محرک تولید در کشور صنعت ساخت و ساز است و این هدف با پروژه های اردبیل، چابکسر، شهرک صنعتی سیمین دشت،پردیس، سلفچگان، منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام و… ایجاد کند.
او اظهار کرد: ساخت بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح مسکن ملی در شهر اردبیل در دستور کار است که پیشرفت فیزیکی آنها به بیش از ۶۰ درصد رسیده و امیدواریم با تکمیل آورده متقاضیان این پروژه به اتمام برسد

این فعال حوزه انبوه سازی با بیان اینکه   با فعال شدن تولیدات وابسته به مسکن، صنایعی که در حال حاضر تولید کمتر از ظرفیت داشته و دچار کمبود تقاضا هستند، اقدام به افزایش تولید می‌کنند؛ افزود :  همچنین در صورت تداوم تقاضا و نیاز بازار، صنایع و کسب و کارهای کوچک به صورت پیشینی مانند کاشی و سرامیک و به صورت پسینی مانند لوازم خانگی و فرش توسعه می‌یابد که در هر دو صورت به معنای رشد عرضه کل اقتصاد است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا