اجتماعیاشتغالتعاون و کارآفرینیخودرو

صنعت خودروسازی مانع از خروج 15 میلیارد دلار ارز از کشور می شود

سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت:

صادقی نیارکی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از صنعت خودروسازی، گفت: این صنعت در کنار تعمیق ساخت داخل، مانع از خروج 15 میلیارد دلار ارز از کشور می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم خودرو، گفت: قطعات و لوازم خودروی داخلی ایران چنان جایگاهی یافته که خودروسازان ایرانی می توانند بر تولیدکنندگان کشور متکی باشند.

وی با بیان این که این صنعت مانع از خروج 15 میلیارد دلار ارز از کشور می شود، افزود: اگر صنعت خودروسازی و قطعه سازی را در ایران نداشتیم این میزان ارز از کشور خارج می شد و به جای آن واردات قطعات و کالاهای ساخته شده CBU را داشتیم اما این صنعت باعث شده که 15 میلیارد دلار در شرایط محدودیت منابع ارزی در کشور ذخیره شود.

سرپرست معاونت صنایع وزیر صمت خاطرنشان کرد: این صنعت هم زنجیره است و هم ارزش افزوده دارد. همچنین این صنعت با ممانعت از خروج ارز به ایجاد عمق در ساخت داخل می پردازد.

صادقی نیارکی با اشاره به حمایت دولت از این صنعت، عنوان کرد: صنعت خودروسازی به دلیل پیشران بودن نیازمند پایش و رصد است و مجموعه های دولتی به دنبال تثبیت اشتغال در این حوزه ها و افزایش عمق ساخت داخل، تامین نقدینگی و مطالبات و افزایش تیراژ تولید را در این صنعت مد نظر دارند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا