اجتماعیشهری

علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی منصفانه دیدن عملکرد دولت می‌تواند باعث اشتیاق مردم پای صندوق‌های رای شود

دکتر جانبزرگی:

دکتر مریم جانبزرگی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و سرپرست پردیس حضرت فاطمه الزهرا (س) دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خوزستان با موضوع چگونگی مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری: فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم خوزستان و کرمان که بر اهمیت انتخابات ۱۱ اسفندماه تاکید کرده و انتخابات را تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول دانستند، مهم است.

جمهوریت و اسلامیت وابسته به انتخابات بوده و اسلامی بودن جامعه، اهداف و جمهوریت، نقشه راه را نشان می‌دهد که آن مشارکت عمومی مردم است و شاخصه‌های خاص خودش را دارد.

🔹جمهوریت و اسلامیت در کشور ما با یک همه‌پرسی شروع شد و جمهوریت یک متد حکومتی است که موروثی و استکباری نیست و رای مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر آن اثرگذار است‌.

🔹با توجه به مقالات علمی و تخصصی وجود هویت حزبی، ایدئولوژی مسلط، جامعه‌شناسی، روانشناسی و اقتصاد سیاسی در افزایش مشارکت مردم و خصوصا جوانان در انتخابات موثر است که در این زمینه رسانه با به کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها و روانشناسی اقوام، جنسیت و… نقش موثری در این مقوله دارد و به صورت تخصصی در جذب اقشار مختلف عمل می‌کند.

🔹 افزایش آمار استفاده مردم از رسانه‌ها و رضایتمندی بالای آنان از پوشش خبری زمان انتخابات، یکی از دلایل اهمیت داشتن نقش رسانه‌ها در زمان انتخابات است.

🔹میزان مشارکت مردم در انتخابات، مشروعیت کشور، حکومت و نظام را نشان می‌دهد و عملکرد دولت می‌تواند باعث افزایش اشتیاق مردم پای صندوق‌های رای شود. منصفانه آن است که ما به صورت واقع‌بینانه ببینیم دولت حال حاضر چه چیزی را از دولت قبل تحویل گرفته و به کجا رسیده است؟

🔷️ عملکرد دولت سیزدهم در زمینه واکسن‌های وارد شده در زمان کرونا، تعاملات انجام شده با جهان و کشورهای همسایه، تحویل پول‌های بلوک شده طی مراحل مختلف، فروش نفت و… در ذهن مردم است و با وجود مشکلات زیاد اقتصادی‌، فعالیت‌های خوب نظام هم دیده می‌شود.

🔹 در جریان انتخابات، وجود احزاب موجب افزایش شور انتخاباتی در کشور می‌شود، اما باید در نظر داشته باشند همه سوار یک قطار هستیم و برای نیل به هدفی واحد تلاش می‌کنیم، لذا باید هوشمندانه عمل کنند؛ تخریب، تضعیف و برجسته کردن کاستی‌های حزب مقابل، به جز القای ناامیدی و نگران کردن مردم هیچ سودی ندارد! و در واقع با دشمن همسو شده‌ایم؛ لذا باید در این زمینه بیشتر برای نشان دادن توانایی‌های خود فعالیت و کوشش کنیم تا بزرگ کردن کاستی‌های طرف مقابل!

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا