بازرگانیصنعت و تجارت

عمان خواستار امضای موافقتنامه تجارت آزاد با ایران شد

«قیس بن یوسف» رییس اتاق بازرگانی عمان خواستار امضای موافقتنامه تجارت آزاد با جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش اقتصاد روز، یوسف در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر ایران در مسقط (پایتخت) با اعلام این درخواست ، آمادگی خود را برای همکاری در زمینه افزایش توسعه روابط تجاری دو کشور اعلام کرد.
رییس اتاق بازرگانی عمان در این دیدار همچنین بر دو محور سرمایه گذاری مشترک شرکت های ایرانی و عمانی و توسعه مراودات تجارت کالایی تاکید کرد.
بر اسسا این گزارش، سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با تبریک انتصاب رییس اتاق بازرگانی عمان، ابراز امیدواری کرد روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در دوره وی شاهد رشد و توسعه بیشتری باشد.
وی با اشاره به اشتراکات فراوان جغرافیایی ، دینی ، اجتماعی وتاریخی، تاکید رهبران عالی و روابط ممتاز دو کشور ، گفت : این اشتراکات بستر مناسب برای توسعه روابط اقتصادی را فراهم کرده است.
سفیر ایران در ادامه ، توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی و دریایی ، تسهیل صدور روادید برای تجار و همچنین سرمایه گذاری تعدادی از فعالان اقتصادی ایران در عمان را تشریح کرد و از تعامل و همکاری مطلوب اتاق بازرگانی عمان با تجار ایرانی تشکر کرد.
نوری شاهرودی در ادامه ضمن تسلیم پیام رییس اتاق بازرگانی ایرانی از بن یوسف برای سفر به تهران دعوت کرد که با استقبال وی روبرو شد.
در این دیدار توافق شد موضوع موافقتنامه تجارت آزاد میان دو کشور در هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بررسی شود. این نشست قرار است 6 و 7 تیر ماه امسال در عمان برگزار شود.
بر اساس اعلام سفارت ایران در عمان ، در سال 1396 شمسی، 25 هیات تجاری خصوصی بین اتاق های بازرگانی دو کشور مبادله شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا