بانک و بیمه

فضای کسب و کار نیازمند ثبات/ بازار ارز بر روی انگشت دلالان

چشم‌اندازها و ریسک‌های اقتصاد ایران؛

فضای کسب و کار نیازمند ثبات است؛ بازار یله، ارز در بر گرفته است؛ بازاری که بر روی انگشت دلالان می‌چرخد و چند نرخی شدن، رانت‌های سرشاری را روانه جیب آنهایی که باید، می‌کند.

به گزارش اقتصاد روز ، فضای کسب و کار در ایران چندان اوضاع خوبی ندارد. همه اقتصاد ایران را چند دلال تحت‌الشعاع خود قرار دادند که البته سمبه‌شان حداقل از بانک مرکزی و دولت حسن روحانی هم پُر زورتر است. آنها این روزها بازار ارز را بر روی یک انگشتشان می‌چرخانند و تا این لحظه هم کسی نتوانسته از دولت، آنها را کنترل کند. البته شاید به خاطر مدیر جوان و کارناآزموده‌ای باشد که این روزها سکان‌دار مدیریت ارزی بانک مرکزی است.

بازار ارز بر روی انگشت دلالان می‌چرخد

داستان هر چه که باشد، اکنون اوضاع و احوال اقتصاد ایران را یک فاکتور البته مهم و تعیین‌کننده به نام نرخ ارز در کنترل خود گرفته است. خبرها حکایت از خروج سرمایه از کشور دارد و هر روز تعداد بیشتری از سفته‌بازان و مردم را به میدان فردوسی می‌کشاند تا همه دست در دست هم، اقتصاد ایران را به انزوا بکشانند.

دلار مرز ۵ هزار تومان را هم رد کرده است و هنوز هم خوش‌خیالی عده‌ای از مسئولان و سکانداران پولی و بانکی کشور، تصمیم جدی را برای بازار ارز به منصه ظهور نرسانده است. پیش از عید بود که دلار ده نرخی شده بود. آن روزهایی که شاید کمتر کسی تصور می‌کرد با آغاز سال نو هم، باز التهابات بازار به سرعت برگردد. همه فکر می‌کردند که قیمت اندکی متعادل شود و حضور دلالان و مردم عادی که بازار ارز را در خوشبینانه ترین حالت، برای حفظ قدرت سرمایه‌های خود انتخاب کرده‌اند، اندکی کمرنگ تر می‌شود. اما اکنون این چنین نشد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا