اقتصاد کلان و بودجهاقتصادی

لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در راستای حمایت از دهک های پایین به مجلس ارائه شد

علی بهادری جهرمی ، سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران ارائه لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان صندوق های لشگری و کشوری را در راستای حمایت از دهک های پایین خواند.

وی در پاسخ به خبرنگار ما با اشاره به تورم ایران و جهان گفت: ما در سال های اخیر شاهد برخی از موج های تورمی ناشی از گذر نسبی از بحران کرونا جنگ روسیه و اوکراین بودیم .

بهادری جهرمی افزود: علاوه بر این مردم ما با برخی از آثار تورمی اقدامات اقتصادی نادرست قبلی در سال های اخیر دست و پنجه نرم می کردند و جمع این تورم ها باعث افزایش فشار اقتصادی به مردم شده بود به همین دلیل یکی از سیاست ها و اولویت های دولت متناسب سازی حقوق و مزایای تمام اقشار حقوق بگیر بوده است. بر همین اساس دولت معتقد بود که هم باید به تمام اقشار ، اصناف و حقوق بگیران در سطوح مختلف دقت و و هم سعی شود که دریافت حقوق ها عادلانه سازی و متناسب سازی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بطور خاص دولت معتقد بود که باید  آنهایی که حقوق کمتری می گیرند و بدلیل قرار داشتن در دهک های پایین بیشتر از تورم متضرر می شوند حمایت و کمک بیشتری شود.

او یاد آور شد: در همین راستا ما پیش از این شاهد متناسب سازی حقوق کارگران، در حوزه کارگری و تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، حقوق معلمان و فرهنگیان و جامعه دانشگاهیان بودیم.

سخنگوی دولت این لایحه را آخرین حلقه متناسب سازی حقوق ها خواند و اظهار داشت: در آخرین حلقه از این زنجیره این لایحه دو فوریتی افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان صندوق های لشگری و کشوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و امیدواریم انشاء الله در پرتو همکاری مناسب مجلس شورای اسلامی و دولت بتواند گامی مناسبی در راستای متناسب سازی حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان باشد.

گفتنی است هفته گذشته  لايحه متناسب سازي حقوق كارمندان و بازنشستگان بعد از تصويب در هيئت دولت با قيد دو فوريت به مجلس ارسال و روز گذشته نیز کلیات آن در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد.

میترا یزدچی

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا