اجتماعیاقتصاد مقاومتیاقتصادیشهری

مجلس و دولت مسیر فساد را سخت کنند/ نبود سامانه جامع اطلاعاتی فساد را آسان می‌کند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت باید کاری بکند که انجام دادن فساد سخت و یا غیر ممکن شود.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از فارس، مصطفی طاهری در زنجان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد برخورد با مفسدان اقتصادی اظهار کرد: متاسفانه مهم‌ترین آسیب برخورد با فساد اقتصادی و بهره‌گیری از بیانات مقام معظم رهبری برخورد ویترینی با این موضوع است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه معتقد هستند که فساد و مفسد بد است و باید با آن برخورد شود، تاکید کرد: برای عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری باید این برخورد را به صورت جدی دنبال کرد.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت باید کاری بکند که انجام دادن فساد سخت و یا غیرممکن شود، تصریح کرد: تا زمانی که انجام دادن فساد راحت باشد مابقی مبارزه با فساد شعاری بیش نیست.

طاهری با بیان اینکه بهترین راه مقابله با فساد شفاف‌سازی است، عنوان کرد: وقتی شفافیت در حساب و کتاب وجود نداشته باشد، فساد آسان است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد مدیریت یکپارچه اطلاعاتی زمینه جلوگیری از فساد و مال اندوزی مدیران را فراهم می‌کند، گفت: این سیستم وجود ندارد و شناسایی مفسدان به شانس و یا ارائه اطلاعات توسط فرد دیگر بستگی دارد که نسبت به فساد موجود بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که حساب و کتاب مردم و مسؤولان قابل رصد نباشد، زمینه فساد باز است، گفت: با این شرایط برخورد با مفسدان اقتصادی شعاری بیش نخواهد بود.

طاهری با بیان اینکه به شدت پیگیر شفاف سازی اموال افراد در جامعه هستیم، عنوان کرد: این موضوع به عنوان اولویت بنده در مجلس است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سامانه جامع اطلاعاتی باید در کشور ایجاد شود، تصریح کرد: اطلاعات مالی باید برای دولت و مجلس شفاف باشد.

وی با اشاره به اینکه شفاف‌سازی مالی تنها مربوط به مبارزه با فساد اقتصادی نبوده و در زمینه‌های دیگر نیز دولت را در مدیریت جامعه کمک می‌کند، گفت: این اطلاعات در زمینه کمک‌های دولت به قشر ضعیف جامعه و مدیریت شرایط خاص، چون حوادث و بیماری را نیز فراهم می‌کند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا