اقتصاد کلان و بودجهاقتصادی

مردم خواستار اشد مجازات با سوءاستفاده کنندگان از ارز دولتی شدند

حدود ۷۹ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی دیشب برنامه پایش خواستار اشد مجازات برای کسانی شدند که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گرفتند ولی آن را در بازار آزاد فروختند . به گزارش اقتصاد روز به نقل از مهر، برنامه این هفته پایش در سوال نظرسنجی خود پرسید : با کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گرفته اند ولی آن را در بازار آزاد فروختند، چه باید کرد؟ ۱- اشد مجازات ۲-جریمه و زندان ۳- هیچ، آنها مقصر نیستند

براساس نتایج این نظرسنجی،   ۷۸.۹۸ درصد از شرکت کنندگان خواستار اشد مجازات برای سوء استفاده کنندگان از ارز ۴۲۰۰ تومانی شدند، ۱۲.۲۵ درصد جریمه مالی و زندان را برای مجازات این افراد کافی دانسته اند و ۸.۷۷ درصد عنوان کرده اند هیچ مجازاتی نباید شامل این افراد شوند چون آنها مقصر نیستند.

چندی پیش با انتشار لیست برخی از دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص شد که تعداد زیادی از این وارد کنندگان کالا را بارز ۴۲۰۰ خریده ولی در بازار با قیمت دلار آزاد فروخته اند.

مسعود پزشکیان نیز با اشاره به برگزاری دومین جلسه از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از ماه ها تعطیلی، گفت: در شرایط کنونی دستورکار این جلسات شناخت وضعیت موجود و بررسی اتفاقات گذشته در زمان تحریم ها است، تا مشخص شود که چه عواملی سبب بروز این مفاسد شده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید بررسی شود که در دوران تحریم های گذشته چه عواملی سبب شکست و چه عواملی سبب دستاورد و موفقیت شده است، افزود: اگر این اطلاعات در دسترس باشد هیچگاه با شبهه و شک تصمیم نگرفته و با قاطعیت تصمیم اخذ می شود، لذا برای اینکه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی عمل قاطع انجام شود، در گام نخست باید سیر گذشته را که سبب بروز مفاسد شده به درستی تحلیل و ارزیابی کرده و شناخت تا دوباره در چاله هایی که کشور قبلا دچار آن شده نیفتد.

وی ادامه داد: اقدامی که در دو جلسه اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفته مرور اشتباهات گذشته بود، اشتباهاتی که سبب شد عده ای از این فضا سوءاستفاده کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مقرر شده که مشکلات و اشتباهات گذشته مستند شود، یادآور شد: گاهی گزارش هایی ارائه شده اما تنها به همان ارائه گزارش اکتفاء می شود، اما گاهی گزارش ها تبدیل به مستنداتی می شود که هرگاه اشتباهات فراموش شود، می توان به آن مراجعه کرد، تا مشخص شود که چه مسیری طی شده و به کجا رسیده ایم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا