اجتماعیمحیط زیست

مشاهده ۶۰ درصد از پرندگان کشور در تالاب‌های گیلان

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه پرندگان یکی از مهمترین شاخص‌های حیات وحش در دنیا هستند، گفت: تعداد ۵۳۳ گونه پرنده در ایران وجود دارد که از این میان ۶۰ درصد از پرندگان کشور در گیلان مشاهده می‌شوند.

به گزارش اقتصاد روز از ایسنا ،  الهه کلانتری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدارس استان، اظهار کرد: از آنجایی که آموزش به کودکان و نوجوانان به منظور گسترش و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است، این اداره فعالیت‌های آموزشی خود را برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با تالاب‌ها و همچنین راهکارهای کمک به حفظ آنها برگزار می‌کند.

وی پرندگان را یکی از مهمترین شاخص‌های حیات وحش در دنیا برشمرد و افزود: تعداد ۵۳۳ گونه پرنده در ایران وجود دارد که از این میان ۶۰ درصد از پرندگان کشور در گیلان مشاهده می‌شوند و تالاب‌های امیر کلایه، پارک ملی بوجاق و تالاب بین‌المللی انزلی به ویژه پناهگاه حیات وحش سلکه، پناهگاه حیات وحش سرخانگل و منطقه حفاظت شده سیاه‌کشیم بیشترین میزان تعداد پرندگان را به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست گیلان گفت: آموزش یکی از بن‌مایه‌های حفاظت از محیط زیست است و در حال حاضر مرکز آموزش بازدیدکنندگان و پرنده نگری سلکه صومعه‌سرا به محلی برای فراگیری آموزش‌های تجربه محور زیست محیطی با اقبال دانش آموزان  و علاقمندان به طبیعت زیبای تالاب انزلی و حیات وحش آن روبه‌رو شده است.

کلانتری تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با اداره آموزش و پرورش شهرستان و دبستان هیات امنایی دخترانه کوثر کلاس آموزشی آشنایی با محیط زیست و تالاب انزلی برگزار شد.

وی گفت: در این کلاس آموزشی که برای دانش آموزان پایه ششم برگزار شد درباره تنوع زیستی تالاب انزلی و اهمیت آن در زنجیره غذایی، مخاطرات تالاب انزلی، پدیده مهاجرت پرندگان، نقش تالاب‌ها در اقلیم منطقه و بهبود وضعیت آب و هوایی و ضرورت حفظ  تالاب‌ها مطالبی ارائه شد.

براساس گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در این بازدید علمی، پرنده نگری، شناخت گیاهان حاشیه تالاب با استفاده دوربین‌های چشمی، تلسکوب و میکروسکوب‌های دانش آموزی از جمله فعالیت های آموزشی این رویداد آموزشی بود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا