اقتصادیبانک و بیمه

نصب غیر استاندارد دلیل سرقت خودپرداز ها اعلام شد

دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی از نبود ضوابط و استانداردهای لازم برای نصب دستگاه های خودپرداز خارج از شعب گلایه کرد و گفت: نصب غیر استاندارد دلیل اصلی سرقت خودپردازها است.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، محمدرضا جمشیدی درباره سرقت دستگاه های خودپرداز، اظهار داشت: برای تمام اقدامات در سیستم بانکی از جمله افتتاح شعبه جدید ضابطه و استانداردی وجود دارد که استانداردها با توجه به توافق بانک مرکزی، سیستم بانکی، پلیس پیشگیری و شورای امنیت کشور تعیین و در حال اجرا است.

وی افزود: هر یک از بانک ها با دریافت تاییدیه از پلیس پیشگیری و سپس بانک مرکزی و دارا بودن تمام شرایط می توانند نسبت به افتتاح شعبه اقدام کنند.

دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: اما نصب دستگاه های خودپرداز خارج از شعب ضوابط و استاندارد خاصی ندارد و خود این موضوع عاملی است تا شاهد بروز چنین حوادثی باشیم.

جمشیدی در ادامه درباره دو عامل مهم بروز این اتفاق و بی نظمی در این خصوص، گفت: یکی از عوامل مهم در این خصوص دریافت تاییدیه از پلیس پیشگیری و پرداخت هزینه ۱۳۵ هزار تومانی برای دریافت آن است.

وی گفت: در صورتی که استاندارد و ضابطه تعریف شده ای وجود داشته باشد و براساس آن اقدام شود، هیچگاه شاهد تعطیلی دستگاه های خودپرداز از سوی پلیس پیشگیری در هر استان به بهانه عدم تایید نخواهیم بود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا