اقتصادی

نطق میان دستور امروز مجلس درباره اعتصاب کارگران “هفت تپه”

نماینده مردم شوش در مجلس با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه گفت: اگر امروز نان سر سفره این کارگران نباشد و شرافت و عزت کارگران زیر سوال رفته باشد، دلیل آن تنها و تنها سوء مدیریت و نبود مدیران کارآمد در مجموعه های کارگری است.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، سید راضی نوری در نطق میان دستور امروز خود خطاب به رییس‌جمهور گفت: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با ۲۴ هزار هکتار زمین در سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و امروز در تب و تاب اعتصاب کارگران زحمتکش خود برای دریافت دستمزد و حقوق ماهیانه به سر می‌برد.

وی در ادامه افزود: امروز آنان با درد و آه اعتصاب کرده‌اند تا مظلومیت خود را در خلاء مدیریت کارآمد این شرکت عظیم را فریاد بزنند تا شاید ندای لبیک به صداهای گرفته‌شان توسط مسئولان داده شود و چراغ امید و نشاط در خانه‌هایشان روشن شود.

نوری با بیان اینکه امروز زندگی و حیات 5 هزار کارگر زحمتکش با دستان پینه بسته و صورتهای چروکیده در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان به خطر افتاده است، اظهار داشت: باید چاره‌ای اساسی انجام شود تا معاندان نظام اسلامی فرصت بهره‌برداری بیشتر از این شرایط را نداشته باشند. اگر امروز نان سر سفره این کارگران نباشد و شرافت و عزت کارگران زیر سوال رفته باشد دلیل آن تنها و تنها سوء مدیریت و نبود مدیران کارآمد در مجموعه های کارگری است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: اگر امروز نظم و انضباط در شهرستان شوش به هم خورده و دل مردم را آزاده کرده به خاطر جیب و دستان خالی کارگران زحمتکشی است که شرمنده زن و بچه خود هستند و پاسخی برای سر و سامان بخشیدن به زندگی خود ندارند.

نوری با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۴ تنش‌های کارگری، این شرکت بزرگ و مادر را صدها بار لرزانده است، گفت: دود تبعات آن را خانواده‌های کارگران زحمتکش هفت‌تپه و شهرستان شوش تحمل کرده‌اند. آقای رییس‌جمهور سکوت جایز نیست. فریاد کارگران که فرزندان انقلاب و نظام اسلامی هستند، فریاد همه ماست و نباید قبول کنید که این گونه ۱۵ روز در چرخه‌های بی‌تفاوتی له شوند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به رییس جمهور گفت: آقای رییس‌جمهور وضعیت معیشتی 5 هزار کارگر را دریابید. امیدوارم امروز صدای این طبقه مظلوم و زحمتکش که چیزی جز پرداخت مطالبات خود نمی‌خواهند، بشنوید و تا تشکیل کارگروه تخصصی از وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت، تعاون، جهادکشاورزی و نمایندگان کارخانه کشت و صنعت نیشکر آن را تحت حمایت دولت قرار داده تا خلاء مدیریتی پوشش داده شود و در تولید محصول استراتژیک شکر وقفه ایجاد نشود.

نوری با بیان اینکه با پرداخت سریع حقوق و دستمزد معوقه به کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نباید اجازه لطمه به تولید و اقتصاد کشور را داد، اظهار داشت: بنده به سرمایه‌گذارانی که به فکر تجزیه این شرکت بزرگ مادر هستند و بر طبل تفرقه می‌کوبند و آرامش مردم را فدای زیاده‌خواهی خود می‌کنند و آبرو و حیثیت کارگران را محترم نمی‌شمارند، هشدار می‌دهم که کوتاه نمی‌آیم.

وی در ادامه افزود: به عزیزان سرمایه‌گذاری که دغدغه آنان اشتغال زایی، بهبود تولید و افزایش بهره‌وری است، سر تعظیم می‌گذارم و از آنان می‌خواهم تمام افراد حاشیه‌ساز را کنار بگذارند و با حفظ یکپارچگی شرکت به همراه کارگران به توسعه شرکت ادامه دهند.

نماینده مردم شوش در مجلس در پایان خطاب به کارگران شرکت هفت تپه گفت: از همه کارگران زحمتکش بابت صبوری تشکر می‌کنم و دستان پینه بسته شما را می‌بوسم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا