اقتصاد کلان و بودجهاقتصادی

نظام آماری از ارکان اعتماد عمومی است/ از نقدهای عالمانه و بی‌رحمانه استقبال می‌کنیم

رئیس مرکز آمار ایران گفت: نظام آماری کشور یکی از ارکان اعتماد عمومی است. البته ما از نقدهای عالمانه و بی‌رحمانه استقبال می‌کنیم اما باید نسبت به تحلیل های سطحی و مبتنی بر بدبینی پاسخ دهیم.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران در نشست خبری در میان خبرنگاران گفت: مرکز آمار به دنبال گذار از آمارهای سنتی به سیستم ثبتی – مبنایی مدرن و به دنبال تحول بنیادی در نظام آماری جهت استفاده از آخرین دستاوردها و خرد جمعی در حوزه آمارهای رسمی است. از همین رو جنس کارها متفاوت از کارهای معمول است.

وی ادامه داد: امسال در نامه ملی، تحول در آمار رسمی کشور از آذرماه ابلاغ شده و اجرای آن توسط دستگاه‌ها را پیگیر هستیم.

رئیس مرکز آمار یادآور شد: پیش نویس قانون جدید آمار کشور در کمیسیون تخصصی شورای آمار تایید شده است چون آخرین قانون مرکز آمار مربوط به سال 1353 بود که باید متحول می‌شد.

وی با تاکید بر اهمیت آمارهای ارائه شده گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی و افزایش اعتماد عمومی به آمار و ارقام؛ نگاه جدیدی را با همکاران ما آغاز کرده‌ایم تا در همین راستا نشست‌های فصلی و تخصصی با اصحاب رسانه جهت کالبدشکافی آمار داشته باشیم چون تضعیف و خدشه غیرعلمی و غیر کارشناسانه به آمارهای رسمی کشور و تردید آفرینی مبتنی بر بدبینی و اغراض سیاسی مسائلی است که باید حل شود، لذا این مسائل نظام آماری را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: نظام آماری کشور یکی از ارکان اعتماد عمومی است. البته ما از نقدهای عالمانه و بی‌رحمانه استقبال می‌کنیم اما باید نسبت به تحلیل های سطحی و مبتنی بر بدبینی پاسخ دهیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا