بازرگانیصنعت و تجارت

هشدار رئیس صندوق بین‌المللی پول/ تداوم جنگ غزه به اقتصاد کشورهای منطقه آسیب می‌زند

رئیس صندوق بین‌المللی پول در یک مجمع سرمایه‌گذاری در عربستان گفت، جنگ غزه در حال حاضر به اقتصاد کشورهای مجاور ضربه زده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد روز ، کریستالینا جورجیوا این سخنان را یک روز پس از اینکه غول‌های وال‌استریت در این مجمع گفتند که جنگ ضربه سنگینی به اقتصاد جهانی وارد می‌کند، اظهار داشت.

جورجیوا گفت: «آنچه ما می‌بینیم پریشانی بیشتری در این دنیا است.»

وی با تشریح هزینه اقتصادی بالقوه برای کشورهای منطقه گفت: «شما کشورهایی دارید که به گردشگری وابسته هستند و بلاتکلیفی و بی‌ثباتی قاتل ورود گردشگران است.»

«سرمایه‌گذاران برای رفتن به این مکان‌ها نگرانند. هزینه بیمه – اگر بخواهید کالا به آنجا بفرستید، بالا می‌رود.»

رویداد سالانه FII که «داووس صحرا» نامیده می‌شود، معمولا فرصتی‌ست برای عربستان تا اصلاحات اقتصادی داخلی خود را به نمایش بگذارد و مقامات سعودی می‌گویند، موفقیت آن تا حدودی به ثبات منطقه بستگی دارد.

ناصر التمیمی، تحلیلگر خاورمیانه در موسسه مطالعات سیاسی بین‌المللی ایتالیا، می‌گوید، شرکت‌های کشورهای غربی و هند و چین بازار عربستان را از دست نخواهند داد و شما در مورد بزرگ‌ترین اقتصاد خاورمیانه صحبت می‌کنید که بزرگ‌ترین بازار ساخت و ساز خاورمیانه است.

چندی پیش روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی وضعیت اقتصاد اسراییل را نامناسب خواند و نوشت: اقتصاد اسراییل پیش از جنگ غزه در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و رشد قابل توجه شرکت‌های فعال در این حوزه منجر به توسعه اقتصادی اسراییل شده بود، اما با ادامه جنگ غزه و تشدید تنش‌ها اقتصاد اسراییل از وضعیت مطلوب فاصله گرفت.

همچنین نیویورک تایمز هم در واکنش به طولانی شدن جنگ غزه نوشت: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری اسرائیل به دلیل ناآرامی‌های سیاسی و جنگ غزه تا ۵۶ درصد کاهش یافته است.

چندی پیش هم نتایج تحقیقات صورت گرفته از سوی آژانش بین المللی کار، نشان می‌دهد که 61درصد مشاغل به دلیل تشدید جنگ در این منطقه از بین می‌رود و پیامدهای اقتصادی این موضوع تا سال‌های آینده هم بر زندگی و اقتصاد مردم تاثیرگذار خواهد بود.

اکونگار

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا