اجتماعیاقتصاد بین المللاقتصادی

هیچ همکاری با شرکت های سعودی نداریم/ ایران در اولویت است

وزیر برق سوریه با بیان اینکه شرکت های ایرانی در پروژه های بازسازی سوریه در اولویت قرار دارند، گفت: هیچ همکاری با شرکت های سعودی نداریم و این موضوع شایعه است.
محمد زهیر خبربوطلبی، وزیر برق سوریه در پاسخ به  شایعه حضور پررنگ شرکت های سعودی در بخش ساخت و توسعه زیرساخت های سوریه، گفت: به دلیل موضع شرافتمندانه ای که ایران در حمایت از مردم و ارتش سوریه داشته است، قطعا اولویت همکاری های اقتصادی در بخش توسعه و بازسازی زیرساخت ها در بخش نیروگاهی و آب و فاضلاب با ایران است. پیش از این نیز شرکت های ایرانی در سوریه در بخش ساخت و بازسازی نیروگاه فعال بودند.
وی با تاکید براینکه هیچ همکاری با شرکت های سعودی نداریم، تصریح کرد: همکاری سوریه در بخش توسعه و بازسازی زیرساخت های برق و آب با کمک شرکت های سعودی شایعه است.
به گزارش  اقتصاد روز   ، این روزها پس از آزادی بخش عمده ای از سوریه از شر تروریسم ها، آنچه باقی مانده ویرانه ای است که بازسازی آن علاوه بر هزینه بر بودن، نیازمند عزم و تخصص است. شایعه حضور شرکت های سعودی در بخش ساخت و بازسازی زیرساخت های سوریه از گوشه و کنار به گوش می رسد که دولت سعودی تروریسم های داعش را تغذیه مالی، تسلیحاتی و روانی می کرد. این در حالی است که ایران طی سال های درگیری این کشور، با درخواست و دعوت سوریه، کنار ارتش و نیروهای سوری قرار گرفت و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرد.
با توجه به اینکه شرکت های ایرانی متخصص و متبحر زیادی در تمام حوزه های زیرساختی از جمله نیروگاهی، سدسازی، آب و فاضلاب و … فعال هستند که می توانند همانند میدان رزم، در میدان اقتصادی این کشور ایفای نقش کنند. البته چنین اقدامی قطعا بی پشتوانه و حمایت های لازم انجام نمی شود و لازم است که از سوی دولت ایران یا به طور اخص رایزن های اقتصادی وزارت امورخارجه حمایت شود و حضور پررنگ و موفق شرکتها وپیمانکاران ایرانی در پروژه های بازسازی سوریه که با استقبال مقاماتی سوریه روبرو شده است، نیازمند پیگیری، تلاش و هموارسازی مسیر توسط دولت و وزارتخانه های مربوطه بویژه معاونت اقتصادی وزارت خارجه است.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا