اجتماعیاقتصاد مقاومتیشهری

ورود مردم به امور حمایت گرایانه در دستور کار کمیته امداد

تلاش در جهت افزایش فعالیت‌های مراکز نیکوکاری

سرپرست معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان‌ تهران گفت: سعی داریم تا فعالیت مراکز نیکوکاری سرعت مضاعفی گیرد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا شاهجانی سرپرست معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان‌تهران ، اظهار کرد: سعی می‌شود تا در آینده دیدگاه‌ها در این حوزه به سمت تعامل بیشتر حرکت کند.
وی با بیان اینکه سعی می‌شود برای جلب مشارکت بیشتر فضای اعتماد و شفاف سازی ایجاد شود، افزود: طرح‌های موردی را در دستور کار قرار دادیم، چرا که این طرح‌ها با موفقیت همراه بوده است.
سرپرست معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران افزود: طرح اکرام و محسنین از جمله طرح‌های موردی هستند که با استقبال خوبی روبرو شدند.
شاهجانی با بیان اینکه خارج از طرح‌های اکرام و محسنین طرح‌هایی در حوزه سالمندان در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: تعداد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد زیاد است و در این‌شرایط می‌توانیم در این فضا ورود پیدا کنیم.
شاهجانی با بیان اینکه با این برنامه‌ریزی‌ها سعی داریم افرادی که خود به نوعی در این زمینه فعالیت می‌کنند نیز به این مجموعه‌ها کمک کنند، گفت: برنامه داریم فضایی را ایجاد کنیم که افراد سرشناس از جمله مداحان، بازیگران، اصناف و افرادی که در مجموعه شهری زندگی می‌کنند و از وضعیت امداد خبر ندارند، در مجموعه قرار گیرند.
وی افزود: با همکاری دفتر مرکزی کمیته امداد روش‌های نوین از جمله پرداخت الکترونیکی صدقات و زکات صورت می‌گیرد تا در این شرایط همشهریان بتوانند بهتر ما را همراهی کنند و از سختی‌های پیش روی خیرین کاسته شود.
سرپرست معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان‌ تهران با بیان اینکه ایجاد تلفن چهار رقمی ۷۳۵۵ موجب شده است هر شخصی با هر نیتی بتواند به راحتی کمک‌های خود را به کمیته امداد واریز کند، گفت: در حال حاضر برای اعیاد قربان و غدیر برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که در آینده اعلام می‌شود.
شاهجانی عنوان کرد: برای ماه محرم برنامه‌ریزی‌هایی برای جذب حامی و ورود به تکایا مذهبی در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران گفت: ورود مردم به فعالیت‌های حمایت گرایانه از جمله برنامه‌هایی است که به جدیت دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه در این برنامه تلاش شده است فعالیت مراکز نیکوکاری سرعت مضاعفی داشته باشد و در محله‌های مختلف کار‌های مردمی به مراکزی که کمیت و کیفیت لازم را دارند واگذار شود، تصریح کرد: کار مردم باید به مردم واگذار شود و مردم حلقه وصلی برای خیرین باشند.
سرپرست معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه مردم می‌توانند مشکلات دیگران را شناسایی کنند و این مشکلات را به خیرین ارجاع دهند، افزود: یکی از اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است، واگذاری این امر به حوزه علمیه خواهران بوده است.
شاهجانی ادامه داد: تعداد زیادی از مدارس حوزه علمیه به عنوان مرکز نیکوکاری این وظیفه را برعهده گرفتند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا