اتاق بازرگانی ایراناقتصاد بین المللاقتصاد مقاومتیاقتصادی

گمرک ترخیص 258 خودرو ثبت سفارش شده را متوقف کرد.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای به گمرکات سراسر کشور ضمن دستور متوقف کردن ترخیص 258 خودرو ثبت سفارش شده، اظهارنامه آن را ابطال و اعلام کرد تا اطلاع بعدی از بازگرداندان آنها به خارج خودداری شود.

به گزارش  اقتصاد روز .از گمرک، این اقدام در پی نامه «مصطفی عباسی» بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 28 تهران به گمرک صورت گرفت که در آن، مشخصات 258 ردیف شماره ثبت سفارش خودرو مربوط به شرکت ها و افراد متخلف اعلام شد.
در این نامه همچنین خواسته شده از از ترخیص این خودروها جلوگیری شود.
براساس این نامه، گمرک باید نسبت به اعلام، اظهار شدن یا نشدن هر ثبت سفارش، ترخیص یا عدم ترخیص خودروها بعد از صدور پروانه، وجود یا عدم وجود خودروهای موضوع هر ثبت سفارش در گمرکات، اظهارنظر و نتیجه را در مدت پنج روز به دادسرا اعلام کند.
«علی معقولی» مدیرکل واردات و امور مناطق آزاد ویژه اقتصادی نیز به دنبال این نامه، در بخشنامه ای به گمرکات سراسر کشور، دستور داد تا اطلاع ثانوی ترخیص خودروهای موضوع ثبت سفارش اعلام شده و یا ابطال اظهارنامه های مربوطه و همچنین بازگرداندن آنها به خارج از کشور خودداری شود.
به گزارش  اقتصاد روز موضوع واردات بیش از 6 هزار دستگاه خودروی خارجی در زمانی که ثبت سفارش خودرو ممنوع بود، زمستان سال گذشته در رسانه ها بازتاب یافت و امروز (سه شنبه) فهرست 100 نفره اشخاص و شرکت هایی که در این زمینه تخلف داشته اند، منتشر شد.
به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، متخلفان با بکارگیری متخصصان خبره فناوری اطلاعات وارد سامانه ثبت سفارش واردات کالا (ثبتارش) شدند و با اعمال تغییراتی در نام کالاها، تاریخ ثبت سفارش، تاریخ مجوزها و تاریخ تمدید ثبت سفارش ها، آنها را تبدیل به «واردات خودرو» کردند.
به گزارش ااقتصاد روز  موضوع واردات بیش از 6 هزاردستگاه خودروی خارجی در زمانی که ثبت سفارش خودرو ممنوع بوده، درحالی توسط رسانه ها در مرکز توجه و تمرکز خبر قرار گرفت که ابتدا وزارت صنعت این تخلف را کشف و به دستگاههای نظارتی منعکس کرده بود ضمن آنکه در 30 بهمن 96 و پنجم تیر 97 در اطلاعیه های جداگانه این موضوع را به اطلاع مردم رساند.
همچنین، مرکز حراست وزارتخانه با هماهنگی نهادهای مرتبط از جمله گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت اطلاعات و دیگر مراکز مرتبط اقدام هایی را در توقف ورود این خودروها و پیگیری تخلف انجام داد که منجر به توقف ادامه عملیات و ترخیص چهار هزار و 500 دستگاه خودرو از مجموع 6 هزار و 481 دستگاه خودرو از گمرکات شد.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

1 دیدگاه

  1. احساس مالباختگی عجیبی دارم. بیش از یکساله منتظر تحویل خودرو هستم…کسی به فکر ما مشتریان بخت برگشته نیست…………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا