اقتصاد مقاومتیاقتصادیبازرگانیکشاورزی

۲ میلیارد دلار صادرات برای صنایع لبنی کشور هدفگذاری شد

رئیس سازمان غذا و دارو کشور گفت: ۲ میلیارد دلار صادرات برای صنایع لبنی کشور در سال جاری هدفگذاری شده است و این مهم در راستای توسعه صادرات غیرنفتی دنبال می‌شود.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،« محمدرضا شانه ساز» در جریان بازدید از واحد تولیدی لبنی کالبر اراک ، افزود: شرکت‌های لبنی در زمینه صادرات غیرنفتی گام‌های خوبی برداشته‌اند که امید می‌رود که این مهم در سال جهش تولید افزایش منطقی و چشمگیری داشته باشد.

وی بیان کرد: نظارت بر صنایع لبنی به‌صورت ویژه و دقیق است اما، این نظارت در بخش سنتی کمتر دیده می‌شود کهباید برای این حلقه مفقوده نظارتی چاره‌اندیشی کرد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه برنامه سفر خود به استان مرکزی در دیدار با کارکنان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: تلاش‌های ماندگاری در استان مرکزی از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون کشیده شده که با نتایج خوبی همراه بوده است که قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: در راستای بحث سهمیه دارویی تکمیل سیستم پرونده الکترونیک سلامت در دستور کار ویژه قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم در این نشست گفت: کمبود نیروی کارشناسی در معاونت غذا و دارو استان مرکزی مشکلی است که باید هرچه سریعتر برای آن تدبیر شود.

دکتر «محمد جمالیان» افزود: ۲۷۰ کارخانه موادغذایی و ۱۶۰ داروخانه خصوصی در استان مرکزی وجود دارد که نظارت برحسن فعالیت‌های آن‌ها برعهده این دانشگاه است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در بخش داروهای خاص با مشکلاتی مواجه است و تامین برخی از این اقلام وابسته به هلال‌احمر است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: مهمترین مشکل دارویی استان مرکزی سهمیه کم دارو است.

«عباس علیمرادیان» افزود: شمار گردشگران درمانی به ویژه از استان لرستان قابل توجه است و سهمیه کم دارویی مشکلاتی را به ویژه در بخش بیماران سرطانی ایجاد کرده است که انتظار می‌روددر این خصوص توجهویژه‌ای به استان شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در روزهای شیوع بالای کرونا ۴۵۰ حواله الکل برای دستگاه‌های اجرایی استان صادر شد و در این راستا ۲۱هزار و ۶۰۰ لیتر الکل به این دوایر دولتی توزیع شد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به استان مرکزی همچنین از پتروشیمی شازند بازدید کرد و مرحله اول شهرک دارویی در بازنه شازند را افتتاح کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا