اجتماعیاشتغالتعاون و کارآفرینی

۸۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای روستایی پرداخت شد

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست‌جمهوری اعلام کرد: تاکنون ۸۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ویژه برای اجرا، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های اشتغالزایی پایدار روستایی پرداخت شده است.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا ،منوچهر رزمجو، در حاشیه بازدید از چند طرح اشتغالزای حوزه جهاد کشاورزی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، اشتغال پایدار در روستاها را یکی از برنامه‌های زیربنایی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد و افزود: در این زمینه با تمامی بخش‌های اقتصادی و دستگاه‌های متولی امر اشتغال در حال همکاری و هماهنگی لازم هستیم.

وی بیان کرد: هم‌اکنون پرداخت تسهیلات لازم برای اجرا، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های اشغالزای پایدار روستایی را که از سال ۹۶ و در قالب لایحه‌ای که توسط دولت به مجلس داده شده و با تایید مقام رهبری که ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاها اختصاص یافته، دنبال می‌شود.

رزمجو مجموع تسهیلات پیش بینی شده قابل پرداخت برای طرح های اشتغال‌زای روستایی در این زمینه را ۱۸۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: اجرای این طرح همچنان ادامه دارد و قرار است که نیاز مالی طرح‌های توسعه اشتغال در روستاها از محل این اعتبارات و تسهیلات ویژه تامین شود.

وی با تاکید بر هدفمند بودن پرداخت این تسهیلات به روستاییان بیان کرد: در قانون هم تصریح شده که این اعتبارات باید در جهت رشد تولید، کاهش مهاجرت و افزایش بهره‌وری پرداخت شود و قرار است که ۵۰ درصد این اعتبارات هم به طرح‌های کشاورزی اختصاص یابد.

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست‌جمهوری تاکید کرد: هدف معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری توزیع نقدینگی در جامعه نیست بلکه تامین منابع مالی برای طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی پایدار در روستاهاست و بر همین مبنا قرار است که سایت اصلاح نژاد دام سبک در اردبیل راه‌اندازی شود.

رزمجو هدف از سفر به استان اردبیل را بررسی قابلیت‌های این استان برای راه‎‌اندازی سایت دام‌های مولد کشور به عنوان منطقه پایلوت کشوری با همکاری وزارت جهاد کشاورزی ذکر کرد و ادامه داد: بحث تامین دام مولد برای کشور بسیار مهم است و درصدد هستیم تا روستاییان با دریافت تسهیلات مورد نیاز بتوانند بر تعداد دام‌های مولد کشور اضافه کرده و قدمی در جهت افزایش تولید گوشت کشور بردارند.
معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست‌جمهوری که به همراه معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی به استان اردبیل سفر کرده از واحد تکثیر گوسفند و بز شیری اصلاح نژاد شده در منطقه آخار باخار بخش هیر شهرستان اردبیل و چند واحد تولید محصولات لبنی و دامی بازدید کرد.

رزمجو همچنین در بازدید از چند واحد بزرگ پرورش دام سنگین شیری و گوشتی و نیز کشتارگاه صنعتی و مجتمع گوشت اردبیل بر لزوم حمایت از مجتمع‌های تولید محصولات دامی، گوشتی و شیر در استان اردبیل تاکید کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا