اجتماعیمحیط زیست

متن کمپین یک میلیون اعضا

متن نامه ارسالی کمپین یک میلیون امضا به معاونت محترم رياست جمهوری سرکار خانم دکتر معصومه ابتکار

به نام او كه جان آفرید

سركار خانم دكتر معصومه ابتكار
معاونت محترم رياست جمهوري اسلامي ايران

با تقدیم سلام و احترام و تسلیت ایام اربعین حسینی،
ضمن عرض خسته نباشيد خدمت سرکارعالي و نثار ارادت خالصانه به مجموعه خدمتگزار در سازمان حفاظت محيط زيست كشور جهت بررسی نهایي لايحه قانون حمايت از حقوق حيوانات در دولت تدبير و اميد و با آرزوي تصويب و اجراي هر چه زودتر آن در مجلس شوراي اسلامي،لازم مي دانيم چند نكته را خدمت حضرتعالي بيان نماييم.
با توجه به مطالب مطروحه در مصاحبه شما نسبت به عدم مسئوليت سازمان محترم در قبال حيوانات شهري به نظر مي رسد نوعي دوگانگي و نگاه تبعيض گونه نسبت به مخلوقات خداوند شكل گرفته است. حيوانات شهري جزو محروم ترين،مظلوم ترين و بي دفاع ترين مخلوقات خداوند هستند كه سو مديريت در ساماندهي آنها باعث گرديده كه هر روز شاهد كشتارهاي دسته جمعي آنان از جانب مجریان و پیمانکاران مجموعه شهرداری ها در کل کشور باشيم و این در حالی است که با كمال شرمندگي متولي این موضوع هيچگونه شناختي در حوزه تخصصی  محيط زيست و حق حيات حيوانات نداشته و كنترل حيوانات را به دست پيمانكاران بدون تخصص واگذارکرده است
شهرداري با توجه به نوع فعاليت هاي خود موظف به فرهنگسازي و ايجاد مهر و عطوفت در شهر است ولي متاسفانه شاهديم كه هر از چند گاهي با كشتار مخلوقات خداوند بار رواني منفي براي مردم شهرها  به ارمغان  مي آورند! با این اوصاف حال سوال اينجاست :
چرا مسئوليت اين مخلوقات بايد به دست ارگاني باشد كه دغدغه ي محيط زيستي و حفاظت از حيوانات را ندارد؟
فرق بين جان؛شوق زندگي و حق حيات بين جانداران را چه كسي تعيين مي نمايد؟
و البته سوال اساسی  از شهرداران محترم اين است كه چرا هيچ وقت بودجه اي براي ساماندهي حيوانات شهري در نظر گرفته نشده است؟
آيا كشتار و معدوم سازی خودسرانه و بی رحمانه، در زمانه  علم و دانش و ايده، تنها راه كار است؟
واقعاً چند درصد از ساخت و سازهاي با بودجه فرهنگی مربوط به شهرداري در محلات كه با نيت فرهنگسازي شكل گرفته اند موفق بوده اند که باعث شده اند بودجه اي براي فرهنگسازي مهرباني با مخلوقات خدا باقي نماند؟
چند درصد از مامورين و پيمانكاران در ارتباط با موضوع مورد بحث و سیستم شغلی خود، آموزش هاي لازم را ديده اند؟
چرا كودكان ما به جاي ديدن صحنه هاي اثر گذار مهربانی و تفاهم با حیوانات، بايد شاهد جان دادن سگي باشند كه با تير اسلحه مامور و پیمانکار شهرداری در حال جان دادن است؟
حال با طرح این مسایل شاید بتوان گفت سازمان حفاظت محيط زيست كشور بعنوان اصلی ترین متولی  و مدافع محيط زيست و حيات وحش كشور نه تنها نبايد فقط ناظر باشد بلكه بايد مسئوليت مستقيم ساماندهي حيوانات شهري را با توجه به وظیفه  ذاتي كه در اختیار دارد بر عهده گيرد تا شاهد انقراض نسل حيوانات شهري نباشيم.
در انتها ضمن محكوم كردن اقدامات شهرداري هاي مختلف كشور نسبت به كشتار غير منطقي و غير اخلاقي روزهاي گذشته، خواهشمنديم نسبت به اين اقدامات واكنش هاي لازم را اتخاذ نماييد چرا که در غیر این صورت و با  ادامه اين روند کشتار، فرزندان ما در آينده با اسم هاي سگ و گربه بيگانه خواهند شد و وظیفه ماست که جلوي اين بي تدبيري ها را امروز بگيريم؛ یادمان باشد که محيط زيست ماجرایی اشتراکی است در اختیار ما و امانتی از براي آيندگان.
باتشكر

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا