اقتصاد مقاومتیاقتصادی

باید به سمت اقتصاد پایدار حرکت کنیم

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه باید به سمت اقتصاد پایدار حرکت کند و با سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسب در جهت حل مسائل کشور گام بردارد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،جواد علمایی در نخستین همایش تخصصی طرح تحول در علوم، مهندسی و کشاورزی که در هتل فرهیختگان این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: مؤثرترین رکن برای تحول در هر دانشگاهی استادان هستند، چراکه توجه به استانداردها و تدوین آیین‌نامه‌های آموزشی نیز باید توسط اعضای هیأت علمی انجام شود.

وی افزود: تحول در حوزه مختلف مدیریت دانشگاه آزاد ایجاد شده است، ارتقای جایگاه دانشگاه، برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های بلندمدت، ایجاد خودکفایی اقتصادی، توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی و توسعه همکاری‌های صنعتی و کشاورزی ازجمله مهم‌ترین اقدامات دانشگاه در راستای تحول است.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: ارتقای دانشگاه دو پله دارد، مرحله اول استاندارد کردن رفتارهای آموزشی، پژوهشی و فناوری است. در حال حاضر معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی این اقدام را به طور جدی دنبال می‌کند تا آموزش و پژوهش در تمام واحدهای دانشگاه آزاد وحدت رویه داشته باشد.

علمایی ادامه داد: ارتقای استانداردهای موجود مرحله دیگر تحول دانشگاه است. این ارتقا باید تا جایی صورت گیرد که دانشگاه آزاد اسلامی به رتبه اول کشور برسد.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد در حوزه کشاورزی نیز شورای تحول تشکیل داد، در این شورا جلسات بسیاری برگزار شد و موضوعات در ۱۰ کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گرفت. آموزش و پژوهش واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید از وحدت رویه و استاندارد قابل قبول پیروی کنند.

دانشگاه آزاد براساس سند دانشگاه اسلامی حرکت می کند

در ادامه این همایش بیژن رنجبر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر دانشگاه‌ها به سمت نسل چهارم پیش می‌روند اما در واقع باید به سمت دانشگاه‌های شرکت بنیان پیش رفت.

وی افزود: دانشگاه آزاد با توجه به سند دانشگاه اسلامی حرکت می کند، این سند تنها مخصوص دانشگاه آزاد نیست و در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تمامی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: راهبردها در این سند به درستی مشخص شده، با توجه به این موضوع جامعه باید متناسب با جغرافیای محل پیش برود. در دانشگاه حکمت بنیان به بعد تربیتی انسان پرداخته می شود تا ارتباط تنگاتنگی میان دانشگاه و جامعه برقرار شود.

رنجبر به الگوی مدیریت دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: رویکرد حداقلی که به اصلاح فرآیندها باز می گردد تا رویکرد واقع گرا در طیف الگوی مدیریت دانشگاه قرار دارد، براساس این مدل، الگوی تحول با تاکید بر کارکردهای دانشگاه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک مدل راهبردی تحول نیز در الگوی مدیریتی دانشگاه آزاد وجود دارد که اشتغال آفرینی دانش بنیان، تحقیقات و پزوهش، آموزش را مد نظر قرار می‌دهد، در واقع در این الگو به بسط دانش الگوی آموزشی شاگرد پرور اخلاق مدار تاکید شده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا