ارتباطات و فناوریاقتصادی

از تولید نخستین تلفن همراه ویژه نابینایان تا عینکی که مجهز به ردیاب می‌شود

اختراعات و تولید وسایل مبتنی بر فناوری سبب آسان شدن زندگی افراد و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود.

به گزارش اقتصاد روز، به نقل از باشگاه خبرنگاران، اختراعات و تولید وسایل مبتنی بر فناوری سبب آسان شدن زندگی افراد و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود.

این اختراعات با هدف آسان کردن زندگی به وجود آمده است و به شهروندان کمک‌های بسیاری می‌کند که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم.

دیگر نگران گم شدن عینک‌تان نباشید

افراد عینکی همیشه با مشکل فراموش کردن عینک خود مواجه هستند این افراد یادشان می‌رود که عینک خود را کجا قرار دادند و همین موضوع به آنان آسیب می‌رساند اما به تازگی مخترعان گجتی را طراحی کرده‌اند که این گجت در پشت عینک قرار می‌گیرد و امکان ردگیری را برای عینک فراهم می‌کند.

این گجت به بلوتوث متصل است و با دستگاه تلفن هوشمند ارتباط برقرار می کند و هنگامی که فرد عینک خود را گم کند به کمک برنامه تلفن همراه می توان با آن ارتباط برقرار کرد و محل دقیق عینک بر روی نقشه تلفن همراه نشان داده می‌شود تا افراد بتوانند به راحتی عینک گم شده خود را پیدا کنند.

تلفن همراه مخصوص نابینایان تولید شد

افراد نابینا نمی‌توانند از تلفن‌های همراه استفاده کنند زیرا باید به طور مداوم به صفحه تلفن همراه نگاه کرد که نابینایان قادر به انجام چنین کاری نیستند اما به تازگی محققان به یاری افراد نابینا شتافته‌اند و نخستین تلفن همراه بریل جهان را تولید کردند.

به کمک این تلفن همراه نابینایان می‌توانند پیام‌های متنی را دریافت کنند و مجلات و روزنامه‌های معمولی را هم بخوانند برای مثال زمانی که یک ایمیل به تلفن همراه فرد نابینا ارسال می‌شود این متن به صورت خودکار به خط بریل ترجمه می‌شود و به کمک پین‌های قرار گرفته در زیر صفحه نمایش پیام به شکل خط بریل درمی‌آید تا فرد نابینا به راحتی آن را بخواند.

همچنین این تلفن همراه هوشمند قابلیت خواندن متن‌های چاپی و ترجمه آنها به خط بریل را دارد و از دوربین این تلفن برای عکس گرفتن از متن‌های مختلف و ترجمه آنها به خط بریل می‌توان بهره برد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا