اقتصادیبانک و بیمه

اقدام و عمل بانک دی در تحقق حمایت از تولید کننده داخلی

بانک دی در راستای تحقق شعار تولید ملی- حمایت از کالا و سرمایه ایرانی اقدام به ارائه محصول «کارت اعتباری خرید کالای ایرانی» نموده است.

به گزارش اقتصاد روز  به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی؛ این بانک در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» و همچنین حمایت از تولید داخلی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، اقدام به ارائه محصول «کارت اعتباری خرید کالای ایرانی» کرده است.

بر اساس این گزارش؛ کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، ابزار پرداختی است که توسط شعب برای مشتریان بانک دی جهت خرید کالای ایرانی صادر می¬گردد. دارندگان این کارت قادر خواهند بود نسبت به خرید کالای مورد نیاز خود تا سقف ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال اقدام نموده و مبلغ آن را به صورت تدریجی و در اقساط مساوی و با نرخ سود مناسب به بانک پرداخت نمایند.
لازم به ذکر است؛ «دی کارت‏‏- کالای ایرانی» با مبالغ ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریالی ، ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریالی و ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریالی صادر می گردد و بازپرداخت کارت های اعتباری مذکور در اقساط ۱۲ ماهه، ۲۴ ماهه، ۳۰ ماهه و ۳۶ ماهه بوده و سود سالیانه این تسهیلات ۱۵% است.

محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی در نخستین جلسه شورای مدیران بانک در سال ۱۳۹۷ با اعلام اینکه مانده پس انداز قرض الحسنه شعب در پایان سال قبل ۸۸ میلیارد ریال بوده است از رشد ۱۰ درصدی منابع قرض الحسنه بانک دی در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

مدیرعامل بانک دی با اشاره به اهمیت ترویج سنت پسندیده قرض الحسنه و ضرورت گسترش و نهادینه کردن آن در جامعه گفت: بانک دی با هدف رفع موانع ازدواج، تهیه جهیزیه، هزینه درمان، خوداشتغالی و رفع احتیاجات ضروری هموطنان ضمن تجهیز منابع قرض الحسنه در چارچوب قوانین پولی و بانکی کشور، موفق به رشد ۱۰ درصدی در جذب منابع قرض الحسنه و رشد ۸۰ درصدی در اعطای تسهیلات قرض الحسنه به اقشار مختلف شده است.

قربانی با تاکید بر این که بانک دی بر اساس استراتژی سودآوری و بهبود کیفیت دارایی ها، برنامه کاهش هزینه تمام شده پول از طریق جذب منابع ارزان قیمت را در دستور کار قرار داده است گفت: بانک دی در سال ۱۳۹۶ ضمن موفقیت در اصلاح ترکیب منابع خود از طریق رشد ۱۰ درصدی منابع قرض الحسنه نسبت به مدت مشابه  در سال گذشته، مبادرت به اعطای ۷۷۰۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۶۸۶ میلیارد ریال کرده است.

مدیرعامل بانک دی با اشاره به اقدامات این بانک در حوزه اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج گفت: این بانک طی سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۰۵۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ کل ۲۳۳ میلیارد ریال به مشتریان خود اعطا کرده است.

محمدرضا قربانی با بیان اینکه خدمت رسانی به خانواده های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان از اولویت های بانک است گفت: با پیگیری امور خرید خودروی جانبازان در سال ۱۳۹۶ به ۸۱۴ نفر از جانبازان معزز تسهیلات خرید خودرو پرداخت شده است.

گفتنی است متقاضیان دریافت «دی کارت‏‏- کالای ایرانی»، می بایست دارای یکی از انواع حساب های سپرده قرض‌الحسنه جاری، پس انداز ‏یا سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی نزد بانک دی باشند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا