اقتصاد بین المللاقتصادی

امضای تفاهم نامه همکاری شرکت رش سوئیس با داروسازی زهراوی تبریز

سفیر سوئیس: در صدد ایجاد و برقراری کانال ارتباطی مالی در حوزه صنعت دارویی با جمهوری اسلامی ایران هستیم

سفیر سوئیس در تهران گفت: در صدد ایجاد و برقراری کانال ارتباطی مالی در حوزه صنعت دارویی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

به گزارش اقتصاد روز، مارکوس لایتنر روز چهارشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری شرکت رش با شرکت داروسازی زهراوی تبریز، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون کشور سوئیس با جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار قوی و محکمی دارد که امضای این تفاهم نامه یکی از نمونه‌های بارز و مشخص توسعه همکاری‌های دو جانبه در بخش بهداشت و سلامت است.

وی اعلام کرد: سوئیس علاوه بر همکاری‌ها در زمینه فوق، علاقمند به بسط و توسعه روابط در سایر حوزه با ایران نیز است و البته مسئولان ایرانی نیز از این همکاری استقبال می‌کنند که جای خرسندی دارد.

لایتنر از سوئیس به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در تولید و توزیع دارو در جهان نام برد و اظهار داشت: شرکت رش که از سال‌ها قبل در ایران فعالیت دارد یکی از شرکت‌های معتبر و مطرح در بخش دارو است که با طرف تبریزی خود امروز تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

وی ادامه داد: امروز به دلیل امضای این تفاهم نامه روز بسیار خوب و خاطره انگیز برای مجموعه زهراوی و رش سوئیس است که برای سال‌ها در یادها خواهد ماند.

سفیر سوئیس در کشورمان امروز برای بازدید از شرکت داروسازی زهراوی و همچنین حضور در مراسم امضای تفاهم نامه شرکت رش سوئیس با طرف ایرانی وارد تبریز شد.

لایتنر از سال ۲۰۰۹ مسئولیت حوزه سیاست صلح در بخش امنیت انسانی وزارت امور خارجه سوئیس را بر عهده گرفت و در سال ۲۰۱۱ معاونت بخش امنیت سیاسی را عهده دار شد.

این دیپلمات سوئیسی که اقتصاددان و دانش آموخته دانشگاه علوم کاربردی زوریخ است، تا سال ۲۰۱۷ سفیر این کشور در مصر بود.

به گزارش ایرنا، طبق تفاهم نامه یاد شده، دو نوع دارو با نام‌های تجاری زلودا و ای پی (api) با نظارت و فناوری روز دنیا در شرکت زهراوی تبریز تولید می‌شود.

این دو محصول از خانواده آنتی متابولیت و ضدسرطان است که با تداخل در تولید پروتئین‌های لازم برای رشد سلول‌های سرطانی، از تکثیر و گسترش آنها در بدن جلوگیری می‌کند و در درمان انواع خاصی از سرطان‌های سینه، روده بزرگ یا سرطان روده بزرگ در بعضی از بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا