اقتصاد مقاومتی

بانک‌ها همراه نباشند کشتی اقتصاد مقاومتی به مقصد نمی‌رسد

خلاصه خبر
  • مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران با بیان این که اقتصاد مانند یک کشتی است که در دریا شناور است گفت: اگر بانکها با اقتصاد مقاومتی همراه نباشند مانند سوراخی در بدنه کشتی است که نمی‌تواند به مسیر مورد نظر برسد.

مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران با بیان این که اقتصاد مانند یک کشتی است که در دریا شناور است گفت: اگر بانکها با اقتصاد مقاومتی همراه نباشند مانند سوراخی در بدنه کشتی است که نمی‌تواند به مسیر مورد نظر برسد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از تسنیم، سردار مجید خراسانی مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در نشست خبری اظهار کرد: پرچم اقتصاد مقاومتی که چند سال است توسط رهبر معظم انقلاب به اهتزاز درآمده است اما بخشی از این انتظارات توسط دستگاه‌های مختلف و مردم برآورده شده است و باید توجه داشت که انتظارات موجود فراتر از این اقدامات است.

وی افزود: دو امری که در کلیت نظام باهمکاری مردم انجام می‌دهیم تا اقتصاد مقاومتی پیاده شود؛ ریل‌گذاری اقتصاد کشور به سمت اقتصاد مقاومتی است و باید امور به مردم واگذار شود تا فعالیت‌های اقتصادی از مسیر خود منحرف و ناقص نمانند.

مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران ادامه داد: اولین اقدامی که باید صورت گیرد این است که ریل‌گذاری اقتصاد مقاومتی به شکل درستی انجام گیرد؛ منظور از اقتصاد مقاومتی اقتصادی ریاضتی نیست بلکه ساختاری پویا و با تحریک مدنظر است که در مقابل تکانه‌های خارجی پایدار باشد و کمتری آسیبی را ببینیم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما آن است که الگوسازی در تولید محصولات استراتژیک و ضروری در کشوئر ایجاد شود تا در دیگر بخشهای تولیدی نیز این فعالیت به این شکل انجام شود.

سردار خراسانی گفت: اقتصاد مانند یک کشتی است که در دریا شناور است و باید بتواند خود را در مقابل تکانه‌های در واقع دریا محافظت کند؛ اگر بانکها با اقتصاد مقاومتی همراه نباشند مانند سوراخی در بدنه کشتی است و نمی‌تواند به مسیر مورد نظر برسد.

مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران اظهار داشت: در اغلب کشورهای پیشرفته نیز بانکها در کمک به اقتصاد نقش موثری دارند و تسهیل‌گر هستند، اما در برخی بانکهای کشور مشاهده می‌شود که آنها در رقابت با سرمایه‌گذاران هستند بنابر این باید آن کشتی سوراخ را به نحوی مدیریت کنیم تا به مقصد برسد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا