تعاون و کارآفرینیدسته‌بندی نشدهصنعت و تجارتنفت و انرژی

باید از رویکرد جدید در صنعت نفت حمایت شود

ستاری:

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تغییر جهت و رویکرد صنعت نفت از سنتی به سمت اکوسیستم نوآوری گفت: همه باید این تغییر جهت را دنبال و حمایت کنیم.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،سورنا ستاری در مراسم اختتامیه گردهمایی سه روزه شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنعت نفت افزود: وقتی صنعت نفت جهت فکری خود را عوض کند، جهت کشور به لحاظ توسعه فناوری، نوآوری و اقتصاد نیز تغییر می کند.

وی بیان کرد: عظمت این صنعت و تغییر نگرش آن می تواند بخشی از کشور را در تمام حوزه ها تغییر دهد، این تغییر رویکرد صنعت نفت می تواند حرکت استارتاپ ها را در این بخش فعال تر کند.

وی ادامه داد: اکنون تصمیمات خوبی برای اکوسیستم صنعت نفت گرفته شده است، ایجاد پارک علم و فناوری نفت و نیز صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت از جمله تصمیماتی است که تحولات خوبی را ایجاد خواهد کرد.

ستاری افزود: این تغییر جدی در این صنعت را باید همه دنبال و حمایت و همه کنار هم این حرکات را پیگیری کنیم، در این مبارزه که شامل تغییر رویکرد ۱۰۰ ساله صنعت نفت و حکمرانی آن در کشور به نوآوری و فناوری است شاهد تغییر رویکرد فرهنگی در کشور نیز هستیم.

وی گفت: تحریم ها علیه کشور فرصت مناسبی است که جوانان ما در استارتاپ ها این تغییر رویکرد فرهنگی را ایجاد کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: اکنون در کشور اکوسیستم فوق العاده ای در صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی ایجاد شده است؛ دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و شتابدهنده ها در این اکوسیستم شکل گرفته اند.

وی یادآور شد: تقریبا خروج دانشجوی داروساز از کشور به واسطه ایجاد این اکوسیستم بسیار کم است و به ندرت شنیده می شود که دانشجویی در این حوزه از کشور مهاجرت داشته است، این موفقیت را به واسطه فعالیت سازمان غذا و دارو در کشور داریم، این سازمان با تدوین استانداردهای مربوطه و دستورالعمل های مشخص داخلی توانسته شرکت ها را به فعالیت در این حوزه ترغیب کند، صنعت نفت نیز باید سازمانی داشته باشد که هر قطعه ای که ساخته می شود بتواند بعد از اخذ تاییدیه داخلی محصول اولیه ارائه دهد.

وی گفت: اکنون ما باهمکاری سازمان استاندارد گواهی انطباق برای فعالیت شرکت های دانش بنیان تدوین کرده ایم.

ستاری ادامه داد: با راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت و همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی فعالیت در این حوزه بسیار راحت خواهد شد و ریسک فعالیت های دانش بنیان ها در این حوزه که ریسک های بالایی به شمار می رود با حمایت این صندوق ها تسهیل خواهد شد.

وی با اشاره به تولید مقاله در حوزه شیمی که نتیجه فعالیت مهندسان شیمی در صنعت نفت است گفت: نباید در حوزه شیمی با توجه به داشتن فارغ التحصیلان در این حوزه واردات داشته باشیم، باید در یک جبهه در مقابل فرهنگ شکل گرفته ۱۰۰ ساله صنعت نفت مبارزه کنیم تا پیروز شویم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا