اقتصاد کلان و بودجهاقتصادی

برنامه هفتم توسعه بر تقويت نقش بخش خصوصي در اقتصاد متمركز خواهد بود

معاون امور مجلس، حقوقي و امور استان‌هاي سازمان برنامه‌وبودجه در بيست‌وپنجمين نشست هيئت نمايندگان اتاق ايران:

معاون امور مجلس، حقوقي و امور استان‌هاي سازمان برنامه‌وبودجه گفت: در برنامه هفتم توسعه بر تقويت نقش بخش خصوصي در اقتصاد و تبديل دولت به يك نهاد تنظيم‌گر متمركز خواهيم بود.

به گزارش اقتصاد روز از مركز اطلاع‌رساني و روابط بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه، دکتر بابك افقهي در بيست‌وپنجمين نشست هيئت نمايندگان اتاق ايران با اشاره به بررسي برنامه هفتم توسعه در سازمان برنامه و مقدم بودن اين موضوع نسبت به لايحه بودجه براي تصويب در مجلس، گزارشي درباره مباني تدوين اين برنامه در جمع اعضاي هيئت نمايندگان اتاق ايران ارائه داد.

وي در ابتدا به تركيب ستاد بررسي برنامه هفتم توسعه اشاره كرد و از مطالعات صورت‌گرفته در اين حوزه، آسيب‌شناسي برنامه‌هاي گذشته، برآوردهاي كلان اقتصادي و درنهايت تهيه سياست‌هاي كلان برنامه سخن گفت.

معاون امور مجلس، حقوقي و امور استان‌هاي سازمان برنامه‌ و بودجه همچنين هدف اين برنامه توسعه‌اي را پيشرفت اقتصاد بر پايه عدالت عنوان كرد و برنامه‌محوري و توجه به بحث‌هاي كليدي را اصل مورد توجه در آن دانست.

پرهيز از كلي‌گويي، اصلاحات نظام بودجه و بانك، امنيت غذايي، آب، صندوق‌هاي بازنشستگي از جمله مسائلي است كه بر اساس اظهارات افقهي در اين برنامه توسعه ملاك عمل قرار گرفته است.

وي افزود: در برنامه توسعه، دولت را تنها يك نهاد تنظيم‌گر در نظر گرفته‌ايم كه بايد از اجرا خارج شود و اجازه حضور به بخش خصوصي را در حوزه‌هاي مختلف بدهد.

افقهي رويكرد برنامه هفتم توسعه را در بحث‌هاي استاني، هزينه – درآمدي توصيف كرد، به اين معنا كه هر استان بايد از مواهب حاصل از استان خود بهره ببرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا