اقتصاد کلان و بودجهاقتصادیگزارش ویژه

بیشترین همکاری را در طول بررسی بودجه با دولت داشتیم

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین همکاری را در طول بررسی بودجه با دولت داشتیم.

به گزارش اقتصاد روز، ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به هجمه صورت گرفته علیه مجلس در زمینه بالا بردن سقف بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: اصلاح لایحه بودجه یکی از وظایف ذاتی مجلس قلمداد می شود در غیر اینصورت دولت خودش می‌تواند این لایحه را نوشته و در نهایت به تصویب رساند بنابراین طبق قوانین بودجه باید در مجلس بررسی شود.

وی با بیان اینکه بودجه در کمیسیون های تخصصی مجلس و همچنین کمیسیون تلفیق که از ۴۵ نماینده تشکیل شده، مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: این کمیسیون به صورت سه شیفت و با کار کارشناسی بر روی لایحه،نهایتاً گزارش خود را تهیه و به صحن علنی مجلس ارائه می‌دهد، بنابراین این رویه بررسی و کارشناسی بودجه به نفع مردم است چرا که چکش کاری لازم بر روی بودجه انجام می شود.

نماینده مردم جیرفت مجلس یازدهم بیشترین همکاری را با دولت داشته است، گفت:به واقع تا این اندازه همکاری بین مجلس و دولت سابقه نداشته و این میزان همکاری کم سابقه بوده است.

وی تأکید کرد: اینکه مسئولین سازمان برنامه بودجه اعلام می‌کنند مجلس اعداد و ارقام بودجه را افزایش داده درست نیست.

اعظمی با بیان اینکه مغایرت جزیی در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز به نفع مردم بوده است، گفت: آیا دولت از مجلس انتظار دارد در برابر گرانی ها سکوت کند تا صرفا درآمد دولت افزایش پیدا کند لذا ما نماینده مردم هستیم و باید منافع مردم را در نظر بگیریم و در صورت لزوم اصلاحاتی انجام بدهیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا