اجتماعیاقتصاد مقاومتیاقتصادیتعاون و کارآفرینی

توسعه زیرساخت و محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار توسط قرارگاه خاتم

تفاهمنامه توسعه زیرساخت ها و محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شورای عالی استانها امضا شد.

به گزارش اقتصاد روز، سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا عصر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه زیرساخت‌ها و رفع محرومیت زدایی با اولویت مناطق کم برخوردار با شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ظرفیت‌های قابل توجهی دارد تا فضاهای شهری و روستایی را بویژه بخش کم برخوردار و محروم را توسعه دهد، گفت: قرارگاه امروز در ۳۰ شهر و کلان شهر در حال فعالیت و خدمت رسانی در بخش‌های مختلف زیرساختی، عمرانی، خدماتی و … است و پروژه‌های بزرگی را در شهرها و روستاهای کشور انجام داده و در دست انجام نیز دارد.

وی افزود: با هدف اینکه ظرفیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به صورت هدفمند در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار گیرند تا به صورت منظم و برنامه ریزی شده از این ظرفیت‌ها بالاترین بهره وری را داشته باشیم، تصمیم گرفتیم تا تفاهم نامه‌ای را بین این قرارگاه و شورای عالی استان‌ها منعقد کنیم و در این راستا جلساتی نیز برگزار شد و برنامه ریزی هایی نیز انجام دادیم.

به گفته این مقام مسئول در تلاش بودیم تا از این ظرفیت‌ها استفاده بهتری در بخش‌های محروم شهرها و روستاها داشته باشیم و همچنین توسعه در حاشیه شهرها و فضای مناسب برای رفاه شهروندان داخل شهرها و اشتغالزایی برای روستاها و مناطق کم برخوردار ایجاد کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اظهار داشت: در حال حاضر این قرارگاه ۲۸۶ پروژه عمرانی را در کل استان‌ها در دست دارد و با توجه به اینکه این مجموعه توان فنی و مهندسی خوبی در اکثر استان‌های کشور دارد می‌توانیم این ظرفیت را در اختیار توسعه مناطق کم برخوردار قرار دهیم.

محمد اصلی ترین موضوع در اجرایی شدن این تفاهم نامه را تأمین منابع مالی عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس گفتگوهایی که با شورای عالی استان‌ها داشتیم قرار شد این شورا بر اساس راهکار و برنامه‌هایی که در اختیار آنها قرار داده ایم برای قوانین بودجه سال‌های آتی منابعی را در بودجه در نظر بگیرد. از سویی دیگر می‌توانیم از ظرفیت‌های مغفول بودجه که اگر از آنها استفاده کنیم می‌توانیم به خدمات رسانی سرعت بیشتری ببخشیم که در این تفاهم نامه لحاظ شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: شوراهای اسلامی کشور از جمله شوراهای پایه و فرادست و در رأس آنها شورای عالی استان‌ها به تصریح اصول ۱۰۰ و ۱۰۱ قانون اساسی و به موجب سایر قوانین موضوع مرتبط به منظور پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و … از طریق همکاری مردمی با توجه به مقتضیان محلی با هدف جلوگیری از تبعیض تشکیل شده است.

منبع: مهر

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا