اجتماعیاشتغالاقتصادیتعاون و کارآفرینیشهری

جبران عقب ماندگی توسعه سواحل مکران در بازه زمانی کوتاه مدت

دبیر شورای عالی توسعه سواحل مکران گفت

دبیر شورای عالی توسعه سواحل مکران گفت:
جبران عقب ماندگی توسعه سواحل مکران در بازه زمانی کوتاه مدت
حسین دهقان گفت: عقب‌ماندگی توسعه سواحل مکران باید در یک بازه زمانی کوتاه مدت جبران شود.

به گزارش اقتصادروز ،‌ حسین دهقان در نشست بررسی راهکارهای توسعه سواحل مکران که در فرهنگسرای رسانه برگزار شد با یادآوری این‌که صنایع آبر کشور عمدتا در مناطق کم آب مستقر شده است، اظهار کرد: به‌راحتی می‌توانیم صنایع آبر را در سواحل مکران مستقر کنیم؛ در دنیا بندر شهرهایی ایجاد شده که نقش بسیار جدی در توسعه اقتصادی کشورها ایفا می‌کنند.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد هاب خودروسازی در سواحل مکران خبر داد و افزود: مشابه پایانه‌های صادرات نفت و گاز در جاسک و عسلویه را در چابهار ایجاد خواهیم کرد، علاوه بر این با توجه به ظرفیت شیلات که 40 درصد از صیادی و آبزپروری این منطقه را شامل می‌شود، برنامه‌های توسعه شیلات در سواحل مکران در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی،صنایع دستی و… در سیستان و بلوچستان، ادامه داد: در این استان مناطق گردشگری بی‌نظیری داریم که از همه دنیا برای دیدن آن می‌آیند.

دبیر شورای عالی توسعه سواحل مکران بیان کرد: حضور در منطقه مکران، ایجاد امنیت از لحاظ دفاعی را تقویت می‌کند.

دهقان با تاکید بر این‌که در دهه‌های آتی مکران باید موتور محرک پیشران ملی باشد، اضافه کرد: عقب‌ماندگی توسعه سواحل مکران باید در یک بازه زمانی کوتاه مدت جبران شود که در این مسیر رسانه باید کمک کرده و اجازه ندهد فضای فرهنگی و اجتماعی منطقه در سایه رشد دستخوش تخریب شود.

وی در ادامه با بیان این‌که باید جنبه‌های نوین فناوری را به سواحل مکران ببریم، گفت: باید جامعه محلی را آماده پذیرش تحول و توسعه منطقه کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش تسنیم درباره احداث شهر فرودگاهی چابهار با توجه به نیاز مبرم این منطقه به زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی،‌ افزود: در این رابطه پیگیری‌های لازم در دستور کار است و کارها را  با همکاری سایر دستگاه‌ها پیگیری می‌کنیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا