اقتصادیبازرگانیصنعت و تجارتکشاورزی

خرید گندم بدون مجوز از شرکت غله احتکار است

معاون جهاد کشاورزی فارس

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: خرید و انبار کردن گندم بدون هماهنگی و اخذ مجوز از شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس یا مدیریت‌های وابسته به سازمان جهاد کشاورزی این استان احتکار محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،حسین پژمان بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد برداشت گندم این استان، صدور هر گونه بارنامه توسط باربری‌ها برای خروج گندم از استان بدون اخذ مجوز از شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس ممنوع است افزود: با متخلفان دراین رابطه برخورد قانونی می‌شود، همچنین حمل هر گونه دانه گندم به خارج از استان منوط به اجازه این شرکت است.
به گفته پژمان هرگونه تبلیغات و اقدام در زمینه خرید گندم تحت عنوان بذر مرغوب از دیگر موارد نیز ممنوع است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: گندمکارانی که قصد ذخیره گندم خودمصرفی دارند باید میزان و محل نگهداری محصولشان را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا نزدیکترین مرکز خدمات کشاورزی اعلام کنند.
از اواخر فروردین ۹۸ خرید تضمینی گندم از کشاورزان فارس آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی و نان خریداری شده از کشاورزان یک هزار و ۷۰۰ تومان و گندم دروم یک هزار و ۷۷۰ تومان است. هم اینک کار برداشت و خرید گندم در شهرستان‌های کازرون، ممسنی، فراشبند، مُهر، لار، لامرد، خنج و دیگر شهرستان‌های فارس در حال انجام است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا