اجتماعیاشتغالبازرگانیتعاون و کارآفرینیصنعتصنعت و تجارت

روایت معاون وزیر صمت از اشتغالزایی ۳۷۵ هزار نفری در صنایع غذایی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از توانمندی های صنایع غذایی کشور در نمایشگاه آگروفود، از اشتغالزایی ۳۷۵ هزار نفری در این صنعت خبر داد و گفت: حدود ۱۴ درصد اشتغال و ۱۱ درصد ارزش افزوده بخش صنعت کشور به حوزه غذا اختصاص دارد.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،«فرشاد مقیمی» در حاشیه بازدید از نمایشگاه آگروفود که مشاور وزیر و رییس مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات و همچنین مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارتخانه نیز حضور داشتند، با اشاره به استقبال کشورهای خارجی از حضور در این نمایشگاه، افزود: صنعت غذا یکی از رشته صنعت های مهم در ایران به شمار می رود و از مزیت های بسیاری در توسعه صنعتی کشور برخوردار است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، سهم این صنعت در بازارهای خارجی را مناسب توصیف کرد و اظهار داشت: بیش از ۳۷۵ هزار نفر شاغل در این صنعت وجود دارد. به همین دلیل برای اینکه در شرایط تحریمی فعلی بتوانیم وضعیت اقتصاد کشور را حفظ کنیم اقدامات خوبی در بحث تامین مواد اولیه و کمک‌هایی برای ایجاد خط های ویژه صادرات به کشورهای هدف در نظرگرفته شده که خوشبختانه به واسطه مزیت های موجود در کشور هم در حوزه خلیج فارس و هم در اروپا و قاره های دیگر صادرات خوبی داریم.
مقیمی تصریح کرد: در بحث تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع نیز به با توجه به محدودیت های ارزی که وجود داشت، طی هماهنگی با بانک مرکزی شرایطی برای استفاده از ارز حاصل از صادرات فراهم شد و صنعتگران از این محل مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کرده اند.
معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه یکی از محورهای اصلی حمایت دولت از واحدهای صنعتی را در حوزه توسعه و تمرکز برساخت داخل عنوان کرد و افزود: ما در حوزه ساخت ماشین آلات صنعتی در صنعت غذا رشد بسیار خوبی داشته ایم و توانمندی های خوبی نیز پیدا کرده ایم.
به گفته وی، وقتی صنعت از باب ایجاد و توسعه زیرساخت های اصلی خود که بخش عمده آن هم ماشین سازی است، توسعه پیدا می‌کند، یعنی این صنعت قوام و توسعه خوبی را طی کرده است.
مقیمی در ادامه از برگزاری نمایشگاهی درحوزه حمایت از ساخت داخل با محوریت معرفی نیازهای صنعتی و توانمندی ها خبر داد و افزود: این نمایشگاه به زودی همزمان با روز صنعت و معدن برگزار می شود و در این نمایشگاه کل نیازمندی های بخش صنعت که وابسته به خارج از کشور هست شناسایی و با محوریت داخلی سازی به نمایش گذاشته می شود.

*ممانعت از واسطه گری و سواستفاده در بورس
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری از سخنانش خاطر کرد: کسانی که در فرابورس و بورس با سوء استفاده و واسطه گری باعث افزایش قیمت‌ها می‌شوند، شناسایی و فعالیت آن‌ها محدود خواهد شد
مقیمی در خصوص کسانی که در فرابورس اقدام به خرید مواد اولیه تولید و فروش ان‌ها به قیمت‌های بالاتر می‌کنند نیز گفت: مواد پلیمری یکی از مهمترین کالاهای عرضه شده در بورس کالاست که کارگروه‌های ویژه‌ای در این خصوص تشکیل شده و ۸۰ درصد تقاضای بازار را که در حدود ۷۰۰ واحد صنعتی است هدف گذاری و تعیین کرده‌اند.
وی افزود: با شناسایی این تقاضا از افزایش قیمت برخی مواد پلیمری در ماه‌های گذشته جلوگیری شد و توانستیم کسانی که می‌خواستند بیشتر از نیاز تولید را در بورس کالا خریداری و به قیمت‌های غیر رسمی در بازارهای دیگر بفروشند محدود کنیم.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا