اقتصادیبانک و بیمه

روزهای طلایی و درخشان‌تر بانک صادرات ایران بزودی فرا می‌رسد

سخنگوی هیات رئیس مجلس در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک صادرات از پیگیری برای تهاتر مطالبات این بانک از دولت با بدهی به بانک مرکزی در قالب قانون بودجه سال ٩٦ دولت خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، بهروز نعمتی با حضور در جمع مدیران بانک صادرات ایران از برنامه‌ها و دغدغه‌های مجلس برای حمایت از بانک‌های بزرگ کشور از جمله بانک صادرات ایران خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی برای تهاتر مطالبات بانک‌ها از دولت با بدهی آنها به بانک مرکزی و در راستای کاهش فشارهای مالی بر بانک‌های بزرگ از جمله صادرات ایران که ضمن پرداخت بیش از ٧٤ هزار میلیارد ریال، از سپرده گذاران موسسات «میزان» و «ثامن» و پروژه «پدیده شاندیز» حمایت کرده است.

وی افزود: همچنین با پرداخت بیش از ٢٦٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال ٩٥ تاکنون، نقش مهمی در حمایت از رونق تولید و کمک به بخش های محروم کشور بر عهده گرفته است، گفت: یکی از دغدغه هایی که همواره وجود داشته مساله سپرده گذاران موسسه «میزان» بوده و متاسفانه نگرانی های برآمده از سایر موسسات نیز از مشکلات این موسسه آغاز شد. بانک صادرات ایران خوشبختانه  این مشکل را حل نمود و مجلس برای جبران بخشی از فشار های وارد آمده، قطعا همکاری های لازم را بعمل خواهد آورد.

سخنگوی هیات رئیس مجلس در ادامه با اشاره به موضوع تهاتر مطالبات بانک ها از جمله بانک صادرات ایران از دولت با بدهی آن به بانک مرکزی، افزود: این موضوع در بودجه سال ٩٦ دیده شده و حتما تا پایان سال انشاالله به نتایج خوبی خواهد رسید. در واقع همه مجموعه هایی که به نوعی از دولت طلب دارند یا به دولت بدهکار هستند، مطالبات و بدهی های آنها باید در درون دولت تهاتر شوند و این موضوع نیز حتما پیگیری خواهد شد.

نعمتی همچنین در خصوص برخی کج فهمی های مطرح شده که نظام بانکی را به عنوان ستون های اصلی اقتصادی کشور، با عباراتی مانند «ورشکستگی» مورد هجمه قرار می دهند، گفت: تکالیفی بر مجموعه های اقتصادی مثل بانکها مترتب می شود که هیچ ارتباطی به اهداف واقعی آنها ندارد که این امر، حتما باعث زیان آنها می شود اما این به این معنی نیست که بگوییم بانک صادرات ایران به دلیل انجام این کار یک بانک «ورشکسته» است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا