اجتماعیاشتغالاقتصاد مقاومتیتعاون و کارآفرینیصنعت و تجارتگردشگری

روستاها مراکز تولیدات کشور محسوب می شوند

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری تهران

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری تهران با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست ها افزایش رضایت مندی مردم در تمامی روستاها است گفت: روستاها مراکز مهم و عمده تولیدات کشور هستند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، ابوطالب فرنیاپور در جلسه هماهنگی بخشداران و دهیاران در جهت آمادگی برنامه های هفته دولت که درفرمانداری برگزار شد اظهارداشت: این نشست مقدمه ای برای انجام برنامه های آتی خواهد بود چرا که ارتباطات و هماهنگی های بیشتر زمینه توفیق و برنامه ریزی و توسعه در تمامی روستاها پایتخت را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته سعی داشته تا از نزدیک روستاهای تهران را رصد کند گفت: توانستیم مسائل و مشکلات آنها را دیده و در جهت آبادانی و پیشرفت آنها قدم هایی برداریم.
معاون فرماندار تهران با اشاره به اینکه وضعیت و بافت روستاهای این شهرستان نسبت به سایر روستاهای استان از تغییر کمتری برخوردار بوده است خاطر نشان کرد: بسیاری از بافت های قدیمی و ارزشمند این روستاها حفظ شده است.
به گفته وی روستاهای تهران در بخش تولیدات زارعی، گندم و جو، دامداری و سردرختی رتبه های شاخصی را در سطح استان به خود اختصاص داده است.
فرنیاپور ادامه داد: در روستاها زمینه اشتغال مولد، توسعه و تولید وجود دارد که باید بتوانیم موانع را با همکاری بررسی و با برداشتن آنها زمینه تولید را فراهم کنیم.
وی همچنین توجه به ظرفیت بوم گردی و گردشگری را مهم ارزیبای کرد و گفت که این موضوع را در کارگروهی بررسی خواهیم کرد.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری تهران همچنین ضمن اشاره تخصیص مالیات بر ارزش افزوده از سال 96 که باعث شده روح تازه ای در روستاها دمیده شود خاطر نشان کرد: با مصوبه مجلس این قانون به تصویب و در اختیار دولت قرار گرفت که مالیات بر ارزش افزوده در جهت عمران و آبادانی روستاها قدم های خوبی برداشته شود.
همچنین غلامحسین آرام معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تخصیص مالیات ارزش افزوده از طرف مجلس برای پیشرفت و آبادانی روستاها را اقدامی مفید ارزیابی کرد و افزود: این طرح 70 سال پیش در کشور فرانسه ایجاد شد و هم اکنون در 140 کشور دنیا انجام می شود.
وی با بیان اینکه این طرح در سال 87 استارت خورد گفت: در نهایت در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور به ترتیب 35 درصد به روستاها، 12 درصد به کلان شهرها و 53 درصد به شهرهای دیکر اعتباراتی اختصاص یافته است.
آرام بیان کرد: این طرح می تواند به رشد و توسعه شهری و روستایی کمک به سزایی کند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا