اجتماعیاقتصاد مقاومتیاقتصادیبانک و بیمه

سهم ۴۰ درصدی بانک پارسیان در سندیکای کاغذ خوزستان

پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان

موافقتنامه تاسیس کارخانه کاغذ خوزستان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و شبکه بانکی کشور، در سالن اجتماعات بانک پارسیان به امضا رسید.

به گزارش اقتصاد روز؛ این مراسم با حضور محمدمخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، شهیدزاده مدیرعامل صندوق توسعه ملی، حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی، مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن، پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و چقازردی مدیرعامل بانک سپه برگزار شد.

کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان گفت: حدود ۴۸۰ میلیون دلار در سندیکای کاغذ خوزستان سرمایه گذاری می‌شود که ۴۰ درصد از آن، سهم بانک پارسیان است.

پرویزیان در این مراسم افزود: حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری طرح کاغذ خوزستان است و مابقی آن بین بانک‌ها تقسیم می‌شود.

وی گفت: بانک‌های ملی، سپه و صنعت و معدن هر کدام با آورده ۲۰ درصدی به صورت مشارکتی در طرح سندیکای کاغذ خوزستان شرکت خواهند کرد.

شبکه بانکی، همپای دولت برای رونق اقتصادی تلاش می‌کند

مدیرعامل بانک پارسیان در ادامه افزود: طرح‌های مختلفی در شبکه بانکی برای رونق اقتصادی کشور در حال انجام است که اساس آنها، همکاری و رقابت‌های مثبت است و همپای دولت، برای رونق اقتصادی حرکت می‌کند.

مدیرعامل بانک پارسیان افزود: در سال‌های اخیر همکاری خوبی میان شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی در حال انجام است.

وی افزود: امروز با همراهی و همگامی‌ای که از تابستان امسال با صندوق توسعه ملی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی آغاز شد، شاهد امضای تفاهم‌نامه این طرح هستیم.

وی اضافه کرد: این طرح جنبه‌های متفاوت و مهمی به خصوص از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی دارد.

به گفته پرویزیان با اجرای این طرح از خروج سالیانه ۲۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود و امید داریم تا پیش از موعد، این طرح به بهره برداری برسد که هرچه سریعتر از مزایای آن بهره‌مند شویم.

جلوگیری از خروج سالانه ۲۰۰ میلیون دلار ارز

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این مراسم افزود: این موافقتنامه، اتفاق بسیار مهمی است به لحاظ اینکه ما در بحث کاغذ دچار معضل و مشکلات بسیار هستیم.

این قرارداد با مشارکت ۴۰ درصدی بانک پارسیان و مشارکت ۲۰ درصدی بانک‌های ملی ایران، سپه و صنعت و معدن در تامین مالی با آورده سرمایه گذار به امضای مدیران عامل نظام بانکی کشور و ستاد اجرایی فرمان امام رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، همچنین از خروج سالانه ۲۰۰ میلیون دلار ارز جلوگیری خواهد شد و برای ۴۶۴ نفر بصورت مستقیم و ۲ هزار نفر بصورت غیر مستقیم در منطقه محروم شادگان، اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

جلوگیری از برداشت بی رویه و تخریب جنگل ها، حفظ محیط زیست و قطع سالانه ۶ میلیون اصله درخت و همچنین جذب سالانه ۲۴ هزار تن گاز دی اکسید کربن با استفاده از فناوری‌های نوین دوستدار محیط زیست از جمله دیگر آثار اجرای این طرح است.

تولیدات این کارخانه که از محل ضایعات نیشکر است، ۳۸ درصد کاغذ مورد نیاز سالانه کشور را تامین خواهد کرد و قرار است تا سه سال آینده تولیدات این کارخانه به بازار کاغذ که در سال‌های اخیر بدلیل نوسانات شدید ارز دچار اختلال شده بود عرضه شود.

حجم سرمایه گذاری کنسرسیوم شبکه بانکی در طرح استحصال کاغذ از ضایعات نیشکر، معادل ۶۵ هزار میلیارد ریال با همراهی صندوق توسعه ملی است که با تخصیص درآمد‌های فروش منابع هیدروکربوری برای رشد و توسعه زیربنایی کشور و تبدیل آن به ثروت پایدار و مولد از طریق سندیکای بانک‌ها انجام شده است.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا