صنعت و تجارتنفت و انرژی

صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری محصولات پتروشیمی توسط شستا

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی خبر داد :

عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به همراه دکتر افقهی ، مدیرعامل هلدینگ تاپیکو و جمعی از معاونین و مدیران شستا در سفر یک روزه به استان خوزستان از شرکت‌های پتروشیمی غدیر، پتروشیمی فناوران و پتروشیمی شیمی‌بافت در بندر ماهشهر و پتروشیمی آبادان در شهر آبادان بازدید و از نزدیک در جریان آخرین فعالیت این شرکت‌ها قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد روز از شستا رسانه ، مدیرعامل شستا در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران از صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری محصولات پتروشیمی در شرکت‌های تابعه شستا خبرداد و افزود: در برخی از شرکت‌ها و درسال جهش تولید ، میزان تولید محصولات پتروشیمی ما بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی مجتمع بوده است.

عارف نوروزی ادامه داد: در مجموعه شستا بر داخلی‌سازی فناوری در شرکت‌های تابعه با بهره‌مندی از دانش بومی و شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از نیروهای نخبه و جوان در حوزه‌های مختلف تاکید داریم و جزو سیاست‌های مهم ماست.

وی بر اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تاکید و اعلام کرد: هم سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و هم افزایش سرمایه را در دستور کار قرار داده‌ایم.
مدیرعامل شستا همچنین در حاشیه بازید از مجتمع پتروشیمی آبادان، در جمع تعدادی از کارگران این مجموعه که نسبت به برخی مسائل معیشتی و شغلی خود اعتراض داشتند حضور یافت و در دیداری صمیمانه به گفتگو پرداخت. نوروزی عدم اتصال به خط اتیلن به عنوان خوراک مهم این پتروشیمی ، وضع مالیات ۱۵ همتی و در پی آن مسدود شدن حساب‌های مالی این شرکت و نبود سرمایه در گردش و همچنین ساختار فرسوده صنعت در پتروشیمی آبادان را از مشکلات این پتروشیمی با قدمت در خوزستان دانست و از ایجاد کارگروه ویژه در شرکت شستا برای رفع موانع و مشکلات این مجموعه خبرداد .
وی تاکید کرد که تمام امکانات و توان شستا را برای رفع مشکلات و احیای این مجتمع ازطریق هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها و بخش‌های اجرایی بسیج خواهد کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا