صنعت و تجارتنفت و انرژی

فلرسوزی در فن‌آوران و غدیر به صفر رسید/ پروژه پتروالفین فن‌آوران تامین مالی می شود

دکتر افقهی در جمع خبرنگاران :

مدیرعامل تاپیکو با بیان اینکه پروژه به صفر رساندن سوزاندن گازها یا همان «زیروفلر» در مجموعه‌های ما اجرا شده است گفت: امروز فلرسوزی در مجتمع‌های پتروشیمی غدیر و فن‌آوران به صفر رسیده است.

به گزارش اقتصاد روز از پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی(تاپ نیوز)؛ دکتر بابک افقهی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در جریان بازدید از شرکت‌های پتروشیمی غدیر و فن‌آوران در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بندر ماهشهر در تولید محصولات پتروشیمی گفت: مردم عزیز خوزستان میزبان مجموعه‌های بزرگ پتروشیمی که تولید ثروت برای کشور می کنند هستند و خوشبختانه دراین بخش سعی شده است از نیروی اشتغال بومی بهره گرفته شود.

وی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در پتروشیمی‌های متعلق به تاپیکو افزود: با توجه به نظر دولت سیزدهم، پروژه به صفر رساندن سوزاندن گازها یا همان «زیروفلر» در مجموعه‌های ما اجرا شد و امروز سوزاندن فلر در پتروشیمی‌های فناوران و غدیر تقریبا به صفر رسیده است.

دکتر افقهی با بیان اینکه در سال 1402 و تا امروز 20 میلیون دلار داخلی‌سازی بدون ریسک در مجموعه‌های پتروشیمی تاپیکو اجرا شده است، ادامه داد: در موضوع افزایش ارزآوری و توسعه صادرات نیز آماده هستیم باتوجه به سیاست ها و نگاه دولت ارزآوری خود را توسعه دهیم.

وی همچنین در مورد برنامه‌ها و پروژه‌های آتی تاپیکو در صنعت پتروشیمی گفت: اجرای پروژه‌های توسعه ای را در دستور کار داریم و از ابتدای سال آینده تامین مالی پروژه عظیم پتروالفین فن‌آوران انجام می شود تا بعد از سال‌ها توقف این پروژه به مرحله اجرایی نزدیک شود.

مدیرعامل تاپیکو ادامه داد: پروژه دیگر که فاز عملیاتی آن آغاز شده است جذب گازهای دی اکسیدکربن در مجتمع فن‌آوران است که هم از بُعد زیست محیطی اهمیت دارد و هم از بعد افزایش تولید؛ چرا که با جذب 160 هزار تن گاز دی اکسید کربن، 70 هزار تن به ظرفیت تولید متانول افزوده می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنوع‌سازی گریدهای تولیدی در غدیر نیز در دستور‌کار است تا در این مجموعه بیش از ظرفیت اسمی تولیدات داشته باشیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا