ارتباطات و فناوریاقتصادی

عرضه‌ مودم‌های ایرانی LTE با قابلیت استفاده از سیم‌کارت

مودم‌های U.TEL تولید داخل جایگزین نمونه‌های خارجی می‌شوند

در مراسم روز جهانی ارتباطات، دو محصول شرکت خدمات مخابراتی معرفی شد. این مودم‌ها در کشور تولید می‌شوند و تنها قطعات مورد نیاز تولید این محصول مانند چیپ‌ست‌، خازن و مقاومت وارداتی است، اما تمام مراحل ساخت به طور کامل در ایران انجام می‌شود.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،مهرداد میراسماعیلی عضو هیأت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران گفت: U.TEL محصول داخلی و ثبت شده ما در کشور است که نزدیک به هفت سال از فعالیت آن می‌گذرد.

مدیرعامل شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید در ادامه گفت: با توجه به این‌که محصول داخلی بود، بازخوردهای خوبی از مردم گرفتیم و کاربران تجربه رضایت بخشی از استفاده از این کالای ایرانی داشتند. کالایی که پیش‌بینی می‌کنیم به زودی به کشورهای منطقه، صادر شود.

میراسماعیلی خاطرنشان کرد: حمایتی که در یک سال گذشته به دلیل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از بخش داخلی شد و وزارت صنعت و مجلس شورای اسلامی، تأکیدات زیادی هم بر حمایت و استفاده از تولید و ظرفیت داخل داشتند، کمک بزرگی به ما کرد.

وی گفت: این حمایت‌ها از اواسط سال ۹۶ بیشتر شد و همین مسئله رونق زیادی را در بحث تولید به دنبال داشت. در حال حاضر می‌توانیم از شیفت اول به شیفت دوم برویم و برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی داشته باشیم.

**امکان اشتغال‌زایی هزار و پانصد نفری

عضو هیأت مدیره سندیکای صنعت مخابرات، افزود: با توجه به نیاز بازار و استفاده از محصولات جانبی و برخی خدماتی که ارائه می‌دهیم، معتقدیم که اگر تولید ما به ظرفیت واقعی که در وزارت صنایع گفته شده (۵۶۰ هزار مودم در سال) برسد، می‌توانیم برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کنیم.

او تاکید کرد: از وزیر محترم ارتباطات می‌خواهیم که به اپراتورها تاکید داشته باشند تا شرایط قراردادی که با خارجی‌ها چه در بحث پرداخت و چه در مباحث دیگر داشتند را با شرکت‌های داخلی هم داشته باشند. اگر ما شرایط برابر با خارجی‌ها داشته باشیم و اپراتورها رفتار مناسبی با تولیدکنندگان داخلی داشته باشند، این رونق اتفاق می‌افتد.

** استفاده از سیم کارت، بدون نیاز به فیبر و کابل

در اولین گردهمایی سازمان فروش و خدمات پس از فروش مودم داخلی U-TEL که در هتل اسپیناس برگزار شد، «احمد وفادار» مدیر فروش این شرکت مخابراتی گفت: کارخانه تولیدی شرکت خدمات مخابراتی ما تولید کننده محصولاتی متنوع از انواع مودم با نام تجاری U.TEL است. در گام اول، مودم تولیدی این شرکت با نام «آشنای اول» خاص شرکت مخابرات ایران تولید شد و در گام بعدی، در سال ۱۳۹۳ با ثبت برند، محصولات این شرکت با نام تجاری U.TEL، وارد دنیای بزرگ ارتباطات شد.

وی ادامه داد: از جمله مدل‌های مودم ADSL ، می‌توان به A151 U.TEL و U.TEL A154 و U.TEL A304U اشاره کرد که قابل ذکر است مدل‌های قدیمی‌تر با نام A1A خاص برخی اپراتورها و PCP ها طراحی شده بود.

وفادار خاطرنشان کرد: در حوزه تکنولوژی VDSL مدل‌هایی با قابلیت کاربرد در هر دو سیستم VDSL و هم ADSL تولید شد که مدل V304F به عنوان یک مودم کامل مورد اسقبال بی نظیر اپراتورها قرار گرفت، محصول دیگر V301 با پورت‌های کمتری نسبت به مدل قبل و همچنین قیمت پایین‌تر برای برخی مشترکین عرضه شد.

وی خاطرنشان کرد: هم زمان با پیشرفت تکنولوژی و رویکرد دنیای ارتباطات به سمت استفاده از فیبر و سرویس‌های FTTH و FTTX ، از سال ۲۰۱۳ تولید ONT که سمت مشترک نصب می‌شود در دستور کار تولید قرار گرفت. در همین راستا محصولات تولیدی تحت عنوان U.TEL G241، U.TEL G242 و U.TEL G244 تولید شد و به بهره‌برداری رسید.

وفادار افزود: با ظهور نسل شبکه‌های LTE ، تصمیم گرفتیم مودم‌هایی با قابلیت استفاده از سیم کارت و بدون نیاز به فیبر و کابل برای مشترکین تولید کنیم. محصولاتی با مدل‌های U.TEL L443 برای استاندارد CAT4 و U.TEL L641F برای استاندارد CAT6 به همین واسطه تولید شد.

وی اضافه کرد: ظرفیت اسمی تولید کارخانه در پروانه بهره‌برداری ۵۳۰ دستگاه از طرف صمت اعلام شده است که با اضافه شدن شیفت دوم کاری، این ظرفیت در سال بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه مودم خواهد رسید.

**استفاده از ظرفیت بانوان

بیش از ۹۵ درصد پرسنل کارخانه، خانم‌های بومی منطقه با تحصیلات مرتبط هستند. در ادامه این گردهمایی، سعید غلام پور مطلق، با اشاره به اینکه شرکت آنها از سال ۹۶ با هدف توسعه‌ی سازمان فروش و خدمات پس از فروش تأسیس شد، گفت: این شرکت در ابتدای فعالیت خود با تمرکز بر ایجاد شبکه فروش و خدمات پس از فروش محصولات U-TEL در سطح کشور توانست یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های توزیع محصولات IT و مخابراتی در سطح کشور را ایجاد کند.

وی تشریح کرد: این شرکت در ادامه‌ی مأموریت خود با بهره گیری از این شبکه سراسری و ابزارهای به روز سنجش و کنترل مشتریان، توانسته پل ارتباطی مستحکمی بین تولید کننده و مصرف کننده‌ی نهایی ایجاد کند تا از این طریق، با بررسی و مطالعه‌ی دقیق پیشنهادات مصرف کننده نهایی و فعالان بازار، تمامی نیازهای مصرف کننده را به تولیدکننده انتقال دهد.

غلام‌پور مطلق تاکید کرد: همین ارتباط مستمر باعث شده تا محصولات U-TEL چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ ایجاد یک سبد کالای متنوع در سطح کشور جایگاه مناسبی را بین رقبای خارجی پیدا کند و هر روزه استفاده از این محصولات در صنایع ارتباطی کشور گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد دفاتر منطقه‌ای سعی داریم محصولات با کیفیت U-TEL را در سطح منطقه بازاریابی و با ایجاد مزیت‌های رقابتی بازرگانی زمینه حضور این محصولات را در سطح منطقه ایجاد کنیم.

** همچنان محصولات قاچاق وارد بازار می‌شوند

غلام‌پور مطلق در پایان گفت: امروزه بحث حمایت از تولید داخل مکرراً تکرار می‌شود و تا به حال حمایت‌های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته، اما متأسفانه به طور قاچاق محصولات خارجی وارد بازار می‌شوند.

وی، افزود: تجهیزات ما مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات است و از نظر قیمتی اختلاف قیمت مشهودی با نمونه خارجی دارد.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا