اجتماعیمحیط زیست

محیط زیست سهم کمی از بودجه ۱۴۰۲ دارد

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: اگرچه اقدامات زیادی در رابطه با بودجه محیط زیست کشور انجام شده اما اساسا این حوزه سهم خیلی کمی از بودجه کل کشور را دارد.
به گزارش اقتصاد روز ، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، در رابطه با نگاه بودجه ۱۴۰۲ به محیط زیست، گفت: ما بودجه محیط زیست را در دو بخش می‌بینیم. نخست: بودجه سازمان محیط زیست به عنوان اصلی‌ترین متولی حوزه محیط زیست در کشور و دوم: بودجه‌هایی که در راستای محیط زیست به سایر دستگاه‌ها تعلق می‌گیرد؛ در هر دو محور بودجه‌ای که به محیط زیست تعلق می‌گیرد قابل قبولی نیست.

وی افزود: سعی می‌شود در تمام حوزه‌ها به موضوع محیط زیست توجه شود، اما چون چارچوب‌های مربوط به حفظ محیط زیست صراحت ندارد و بعضی وقت‌ها نیز یک مغایرت‌هایی با برنامه بالادستی دارد، توجه لازم شکل نمی‌گیرد و برای ما مطلوب نیست.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای در رابطه با راهکار توجه بیشتر به حوزه محیط زیست نیز گفت: در راستای همبستگی قوانین بالادستی با قوانین یکساله نیاز به توجه خیلی بیشتر است، چون چنانچه این پیوستگی و همبستگی وجود نداشته باشد کار برای محیط زیست حقیقا مطلوب نیست.

رفیعی با اشاره به جلسات متعدد و مفصل با سازمان برنامه و بودجه، تصریح کرد: به دنبال این جلسات  توانستیم برای بحث خروج خودرو‌های فرسوده و قانون LEZ (بحث معاینه فنی) ردیف بودجه مستقل بگیریم که اتفاقات بسیار مثبتی در بودجه کشور هستند، اما اصلا کافی نیست.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا