اجتماعیمحیط زیست

مشارکت کره جنوبی برای تصفیه فاضلاب در ایران

کره جنوبی در رابطه با تصفیه فاضلاب و آب های زیرزمین با ایران بصورت آزمایشی در استان های گیلان و کهکیلویه و بویر احمد همکاری می کند. به گزارش اقتصاد روز، وانگ هی نام(Kwang Hee Nam) رئیس پژوهشگاه صنعت محیط زیست کره جنوبی، طی سخنانی که در جلسه ای که به این منظور در تهران برگزار شده بود گفت: این پروژه با همکاری پژوهشگاه صنعت محیط زیست کره جنوبی و وزارت نیروی ایران انجام می شود و برای من جای خرسندی است که از طرف دولت کره جنوبی در آن شرکت پیدا کرده ام.

وی با اشاره به پیشینه 1400 ساله ایران کره و جنوبی و خواهرخوانده شدن پایتخت های تهران و سئول تصریح کرد: هر دو کشور ایران و کره جنوبی دارای پیشینه تاریخی و تمدنی دراز مدتی بوده و همواره از همکاری با یکدیگر راضی بوده اند.

این مهندس کره ای همچنین در رابطه با همکاری های زیست محیطی با ایران گفت: کره جنوبی نیز پیش از این دچار مشکلات زیادی در رابطه با آلودگی های آب و فاضلاب داشته و درحال حاضر دارای دانش و تجربه زیادی است که این دانش مورد تایید مراجع بین المللی قرار گرفته لذا حتی سازمان ملل از ما برای رفع مشکلات محیط زیستی همکاری می گیرد و ما تجارب خودمان را در اختیار سایر ملل قرار می دهیم.

وی افزود: ما معتقدیدم حتی بلند کردن یک برگه کاغذ نیز با همکاری چندنفر بهتر انجام می شود.

در ادامه مدیر شرکت Keiti کره جنوبی که مسئولیت اجرای این پروژه که با عنوان طرح جامع تصفیه فاضلاب و احیای روخانه ها در ایران

(Establishment of wastewater management and river restoration master plan in Iran) موسوم است را دارد به معرفی آن پرداخت و گفت: این پروژه به صورت آزمایشی در گیلان و یاسوج (کهکیلویه و بویراحمد) از سال 2017 شروع شده  که مرحله اول آن به مدت 17 ماه است.

وی پژوهشگاه صنعت محیط زیست کره جنوبی  را مسئول نظارت بر این پروژه خواند و افزود: این پروژه پس از بررسی شهرهای مختلف گیلان قرار شد در شهرهای رشت، فومن و طالش در گیلان و رودخانه بشار یاسوج در کهکیلویه و بویراحمد انجام شود.

به گفته وی یکی از دلایل آلودگی های روخانه بشار در یاسوج ریزش دیواره های رودخانه در اثر سیل است بر همین اساس احیای دیواره های این رودخانه در اولویت اقدام قرار گرفته و در حال انجام است.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا