اقتصادیبانک و بیمه

میزان ارز مجاز برای مسافران ورودی و خروجی

بر اساس دستورالعمل‌های گمرکی، ورود ارز همراه مسافر تنها تا سقف ۱۰ هزار یورو مجاز بود و مابقی باید به گمرکات اظهار شود، ضمن اینکه خروج ارز هم تا سقف ۵ هزار یورو در مرزهای هوایی پذیرفته است.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از خبر آنلاین، بر اساس دستورالعمل‌های گمرکی، ورود و خروج ارز همراه مسافر دارای ضوابطی است که باید از سوی مسافران رعایت شود. بر این اساس ورود ارز، اسناد بانکی از قبیل چک بانکی، تضیمینی چک مسافرتی یا سایر اسناد مالی قابل انتقال و اوراق بهادار بی نام مانند اوراق قرضه به صورت فیزیکی به هر طریق توسط مسافر به کشور تا سقف ده هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها نیاز به اظهار ندارد و مازاد آن را مسافر می بایست در مبادی ورودی به گمرک اظهار نماید و پس از انجام تشریفات لازم نسبت به دریافت رسید چاپی دارای کد رهگیری اقدام کند.

در بخش خروج ارز، اسناد بانکی اوراق بهادار بی نام به صورت فیزیکی به هر طریق توسط مسافر به خارج از کشور تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها از مرز هوایی و تا سقف دو هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی مجاز است و مازاد آن منوط به اظهار به گمرک و دریافت رسید چاپی دارای کد رهگیری است.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای، ترتیبات ارزی تأمین و پرداخت ارز مسافرتی برای مسافرینی که مقصد آن‌ها کشورهایی است که نیاز به اخذ ویزا ندارند را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای، ترتیبات ارزی تأمین و پرداخت ارز مسافرتی برای مسافرینی که مقصد آن‌ها کشورهایی است که نیاز به اخذ ویزا ندارند را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد؛ همچنین در این بخشنامه ارائه مجوز صادره از سوی سفارت فدراسیون روسیه توسط مسافر، تحت عنوان FAN ID به‌جای ویزای کشور مورد از نظر این بانک به منظور دریافت ارز مسافرتی، بلامانع شناخته شده است.

بر این اساس، در مورد مسافرینی که مقصد آن‌ها کشورهایی است که نیاز به اخذ ویزا ندارند، لازم است بانک عامل در هنگام تحویل ارز به مسافر در باجه فرودگاه، نسبت به تطبیق کارت پرواز مربوطه با کشور مقصد اعلامی از سوی مسافر، اقدام کند. یادآور می‌شود مسئولیت هرگونه اعلام اطلاعات خلاف واقع به عهده مسافر خواهد بود.

با توجه به ابلاغیه وزارت امور خارجه، تأمین و پرداخت ارز به مسافرینی که به منظور تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 قصد سفر به کشور روسیه را دارند، ارائه مجوز صادره از سوی سفارت فدراسیون روسیه توسط مسافر تحت عنوان FAN ID به‌جای ویزای آن کشور از نظر این بانک بلامانع است و مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها، به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

خاطرنشان می‌شود، در حال حاضر تأمین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق پنج بانک ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان امکان‌پذیر است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا