اجتماعیمیراث فرهنگییادداشت

کپی برداری مهمترین عامل درجا زدن صنعت مد و لباس در ایران

ملکه مد جهان از روند کپی برداری در صنعت پوشاک در ایران انتقاد کرد و این اقدام را مهمترین عامل پیشرفت نکردن صنعت مد و لباس در کشور عنوان کرد.

مرجان دلخواه ضمن تبریک سال نو درباره استقبال مردم از كالای خارجی مهمترین عامل در جا زدن صنعت مد و لباس در ایران را نبود خلاقیت و کپی برداری توسط تولیدکنندگان بر شمرد و افزود : این اتفاق نتیجه نبود نگاه مثبت و حرفه ای در حوزه مد در صنعت پوشاك كشور و نگاه معطوف به سود بدون در نظر گرفتن كیفیت، طراحی مناسب و مرغوبیت برخی تولیدهای داخلی است.

نهمین ملکه مد جهان با بیان این‌که بسیاری از تولیدكنندگان در ایران تلاشی برای رشد و پیشرفت حوزه مد و لباس نمی كنند و متاسفانه فقط سود اقتصادی مهم است افزود : اکثر تولیدكنندگان ایرانی توجهی به طراحی ندارند و از مواد اولیه نامرغوب استفاده می كنند و متاسفانه آور بیشتر آنها پول به طراح دادن را هزینه اضافه می دانند.

به گفته این طراح مد و لباس کپی برداری مهم ترین مشكل صنعت پوشاك در ایران است و اکثر تولیدكنندگان پوشاك از خود خلاقیت نشان نمی دهند و فقط از روی مدل های برندهای داخلی و خارجی كپی می كنند و این موضوع به رشد و پیشرفت این صنعت ضربه می زند.

این طراح برتر خاورمیانه با بیان این‌که تولیدكنندگان داخلی در طراحی های خود برای جلب نظر مشتریان به ویژه نسل جوان با چالش های جدی رو به رو شده اند اظهار داشت : تولید کننده ایرانی برای رقابت با پوشاك خارجی چاره ای جز در نظر گرفتن خواست و سلیقه مشتری ندارد و همزمان با در نظر گرفتن سود كالای مرغوب به مشتری بدهند تا مردم از كالاهای ایرانی حمایت کنند.

دلخواه به رشد چشمگیر صنعت مد و لباس در اکثر كشورهای دنیا اشاره کرد و افزود : در بیشتر كشورها طراحان و فعالان صنعت مد و لباس مورد حمایت دولت و سرمایه گذاران خصوصی قرار دارند و باعث موفقیت چشمگیر آنها در صنعت مد و لباس شده است و برای شكوفایی و پیشرفت این صنعت در ایران نیازمند ایجاد چنین شرایطی هستیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا