صنعتصنعت و تجارت

۹۷ درصدنیاز دارویی کشور در داخل تامین می شود

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ ۹۷ درصد از نیاز دارویی کشور با تولیدات ایرانی تامین می شود و وزارت صنعت آمادگی دارد با حمایت از این بخش بستر را برای توسعه تولید ملی در این زمینه فراهم کند.

به گزارش قتصاد روز به نقل از  وزارت صنعت، معدن و تجارت، «فرشاد مقیمی» در نشست پایش صنایع کل کشورکه با بررسی وضعیت صنعت تولید دارو در کشور برگزار شد، افزود: سهم خوبی در بازار مصرف و داخلی سازی مواد اولیه تولید دارو وجود دارد و این عرصه می تواند جهشی برای پوشش همه بازار مصرف دارو در کشور باشد و وزارت صنعت آمادگی دارد با حمایت از این صنعت بستر را برای توسعه تولید ملی در این زمینه فراهم کند.

وی اضافه کرد: ۶۷ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور تامین می شود و خاطرنشان کرد: کاهش وابستگی ارزی به کشورهای خارجی و توسعه و تعمیق ساخت داخل یکی از الزامات بوده و در این ارتباط برنامه‌های حمایتی برای داخلی سازی محصولات با کیفیت و دارای توجیه اقتصادی پیش بینی شده است.

مقیمی، درباره مشکلات تامین ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه تولید دارو و حمایت از توسعه و تعمیق ساخت داخلی این صنعت خاطرنشان کرد: وزارت صنعت با اعلام فراخوان به همه دستگاه ها و تشکل ها اقدام به شناسایی نیازمندی های صنعتی کشور کرده و در این زمینه نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

تسریع در رفع مشکلات واحدهای صنعتی

مدیرکل صنایع غیر فلزی وزارت صنعت نیز در این نشست با تشریح وضعیت صنعت دارو و تبیین توانمندی های این صنعت، از ایجاد بسترهایی برای تسریع در رفع مشکلات واحدهای صنعتی خبر داد.

مهدی صادق نیارکی اعلام کرد: براساس هماهنگی وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، مشکلات مربوطه بررسی و تصمیم های لازم به منظور تبیین استانداردهای مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست و تسریع در بهره برداری از شهرک تخصصی در حوزه صنعت دارو اتخاذ خواهد شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا