اجتماعیدسته‌بندی نشدهشهریمیراث فرهنگی

آقای معاون هنری وزارت ارشاد؛ کدام تودیع؟کدام معارفه؟!

سیدرضا اورنگ

سرویس فرهنگ و هنر؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:سید مجتبی حسینی معاون امور هنری پس از تقدیر از سید محمد طباطبایی، حکم مدیرعاملی جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت را به نیکنام حسینی‌پور اهدا کرد.

ملانصرالدین:کمپانی های فیلمسازی،صحنه سازی و بازیگران،بازیگری را باید از وزارت ارشاد و معاون هنری این وزارتخانه یاد بگیرند!

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری-تحلیلی اقتصاد روز؛ در سینمای ایران و حتی جهان، کدام کمپانی فیلمسازی را سراغ دارید صحنه ای مانند مراسم تودیع و معارفه مدیر سابق و جدید موسسه هنرمندان را بتواند چنین حرفه ای از کار دربیاورد؟!کدام بازیگری را در جهان و ایران مانند معاون هنری وزارت ارشاد و مدیر سابق موسسه هنرمندان پیشکسوت می شناسید که اینچنین حرفه ای فیلم بازی کنند تا نشان دهند در این موسسه اصلا اتفاقی نیفتاده و آب از آب تکان نخورده؟!اگر اتفاقی رخ نداده و دسته گلی به آب داده نشده،چرا باید مدیر آن نیامده از موسسه هنرمندان پیشکسوت برود؟!چرا وزیر ارشاد و معاون هنری او شفاف سازی نمی کنند که اصل قضیه چیست؟همه کارمندان وزارتخانه ارشاد و موسسه هنرمندان پیشکسوت،این چند روز نقل مجلس شان دسته گل به آب داده شده در این موسسه است،اما وزیر و معاونش،همه چیز را می بینند و می شنوند و می دانند ،اما نه لب از لب باز می کنند و نه اعلامیه ای رسمی منتشر،چرا؟!

وظیفه وزارت ارشاد هدایت جامعه و هنرمندان به سمت صلاح و درستی است یا زبانم لال هل دادن به سوی خلاف و نادرستی؟!

وزیر ارشاد باید مرشد باشد و با رشادت ارشاد کند و حق و حقیقت را به همه چیز ارجح بداند،اگر چنین نکند،هنرمندان و مردم چگونه می توانند به این وزارتخانه و او اعتماد کنند؟!

هنر بر آمده از ذات است و اصل ذات از سرچشمه زلال پاکی سرچشمه می گیرد.معاونت هنری وزارت ارشاد به این اصل معتقد است یا خیر؟ وی در مواجهه با مشکلات و اتفاقاتی که در حوزه مدیریت اش صورت می گیرد باید زلال و شفاف باشد یا تیره و مات؟!وقتی معاون هنری از شفاف بودن و شفاف سازی دوری کند،چگونه می تواند در خدمت هنر و هنرمند باشد؟

اکثر قریب به اتفاق هنرمندان پیشکسوت، ادامه مدیریت سیدعباس عظیمی را می خواستند . بسیار نامه نوشتند و عاجزانه از شما و وزیر ارشاد درخواست کردند بگذارید این فرد که مورد وثوق همه پیشکسوتان است همچنان باشد و به هنرمندان پیشکسوت خدمت کند،اما شما پا در یک کفش کرده و سرسختانه روی حرف خود ایستادید،سرانجام وزیر را نیز با خود همراه کردید و حکم به برکناری سیدعباس عظیمی دادید.با این کار حرف هنرمندان پیشکسوت را بر زمین انداختید و دل شان را شکستید!امروز آه این شکسته دلان دامان وزارتخانه ارشاد و معاونت هنری را گرفته است و رها نمی کند.

برگزاری مراسم صوری تودیع و معارفه نیز کارساز نبود و باعث نشد بازار شایعات درباره خروج نابهنگام مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت از این موسسه کساد شده و از رونق بیفتد.

حال که شما شفاف سازی نمی کنید،اهالی رسانه مجبور به این کار هستند!

سیدرضا اورنگ

 

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا