اقتصادیبانک و بیمه

برگزاری به موقع مجامع بانک‌ها در سومین سال اجرای IFRS

مدیر عامل بانک توسعه صادرات پیش بینی کرد: صورت های مالی بانک‌ها در سومین سال اجرای استانداردهای حسابرسی (IFRS) درچهار ماهه ابتدایی سال تهیه و مجامع در زمان مقرر برگزار شود.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، علی صالح آبادی درباره وضعیت اجرای استانداردهای حسابرسی (IFRS) در نظام بانکی ایران، اظهارداشت: بانک مرکزی در سال‌های اخیر، بانک‌ها را ملزم به اجرای این استانداردها کرد و برهمین اساس قرار شد بانک ها گزارش ها را بر اساس استانداردهای حسابرسی (IFRS) تدوین کنند.

وی با بیان اینکه، صورت‌های مالی بانک ها در سال ۱۳۹۵ برای اولین بار بر اساس  استانداردهای حسابرسی (IFRS) تدوین شد، اظهارداشت: البته این امر به دلیل اینکه برای اولین بار در سیستم بانکی اجرایی می‌شد دارای  نواقصی بود که این روند در سال ۹۶ نیز ادامه یافت اما وضعیت مطلوب تری را نسبت به سال ۹۵ داشتیم زیرا نرم افزارهای لازم در سال ۹۵ تهیه شده بود.

وی ادامه داد: صورت های مالی بانک ها باید در سال جاری نیز بر اساس استانداردهای حسابرسی (IFRS) تهیه شود و پیش بینی می شود صورت های مالی به دلیل  وجود زیر ساخت ها در همان موعد قانونی یعنی تا تیر ماه تدوین شود و این مساله  تا ماه های پایانی سال ادامه نیابد.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات تاکید کرد که زیر ساخت های مورد نیاز در نظام بانکی برای تهیه صورت های مالی بر اساس استانداردهای حسابرسی (IFRS) تهیه و نرم افزارها پیاده سازی شده است.

وی گفت: از آنجایی که این زیر ساخت ها در  دو سال گذشته آماده نبوده است لذا تهیه صورت های مالی و برگزاری مجامع طولانی شد به نحوی که بسیاری از مجامع بانکی در نیمه دوم سال برگزار شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا