صنعتصنعت و تجارت

مگاپروژه «کلید به کلید» با کمترین تاثیرپذیری از تغییرات نرخ ارز اجرایی می شود

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مگاپروژه «کلید به کلید» و جایگزین کردن خودروهای تجاری فرسوده سنگین با خودروهای تجاری جدید، طوری طراحی شده که با کمترین تاثیرپذیری ارزی و ریالی، از نظر قیمتی برای متقاضیان جذاب باشد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایرنا، «محسن صالحی نیا» در خصوص آغاز مگاپروژه «کلید به کلید» و جایگزین کردن خودروهای تجاری فرسوده سنگین افزود: شاه بیت اجرایی شدن این پروژه، تامین منابع مالی آن است که مقرر شده بخشی از آن از محل صرفه جویی در مصرف سوخت حاصل شود.

به گفته این مقام مسئول، همچنین مقرر شده بیش از 11.2 میلیارد دلار اعتبار ارزی برای این پروژه در مدت سه سال تامین شود که مطابق برنامه ریزی ها 3.5 میلیارد دلار آن در سال نخست، چهار میلیارد دلار در سال دوم و مابقی در سال سوم اجرای پروژه تامین خواهد شد.

وی بیان داشت: اعتباری ارزی مورد نیاز پروژه در سال نخست، حتی الامکان از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد و با آماده شدن فاینانس ها از سوی شرکای تجاری خودروسازان داخلی، تامین مالی در سال های دوم و سوم پروژه انجام خواهد شد.

صالحی نیا بیان داشت: در این پیوند، مصوبه هایی از سوی هیات امنای صندوق توسعه ملی، شورای اقتصاد و شورای پول و اعتبار برای دریافت منابع مورد نیاز در دست تصویب و ابلاغ است و قواعد اجرایی شدن آن نیز برای خودروهای برون شهری از سوی وزارت راه و شهرسازی و برای خودروهای درون شهری از سوی وزرات کشور در دست نهایی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن تولید انبوه این خودروها و جایگزینی تدریجی آنها با ناوگان فرسوده را از حدود ماه دوم سال آینده شاهد خواهیم بود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا