اقتصاد مقاومتیاقتصادیدسته‌بندی نشدهصنعت و تجارتمعدن

آخرین جزئیات از کشف معدن طلا با ذخیره ۸ تن‌ طلا در سیستان و بلوچستان

معدن ‌به مرحله جذب سرمایه‌گذار رسید

مطالعات معدن طلای این استان تکمیل شده و این معدن با ذخیره قطعی هشت تن طلا به مرحله جذب سرمایه‌گذار رسید.

به گزارش اقتصاد روز، ماندانا زنگنه در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان ایمیدرو که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار داشت: در حوزه معادن سیستان و بلوچستان را می‌توان رنگین‌ کمان معادن کشور معرفی کرد چرا که این منطقه در کنار معادن فراوانش از حضور معدن آنتیموان، تیتانیوم، مس و حتی طلا که اقتصادی‌ترین معادن کشور به شمار می‌آیند بهره‌مند است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: معدن طلا کشف شده سیستان و بلوچستان یکی از معادن اقتصادی کشور است که چندی پیش شناسایی شد و پس از مدت‌ها مراحل اکتشاف و مطالعات آن به پایان رسید و گواهی اکتشاف این معدن با ذخیره قطعی هشت تن طلا صادر شد. برای انجام اکتشاف فراخوان جذب سرمایه‌گذار تا پایان مهرماه به طور عمومی منتشر می‌شود تا بتوان از ظرفیت‌های این پهنه برای رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال بهره لازم را برد.

وی افزود: در کنار این معدن، معدن مس سیستان و بلوچستان هم از جمله ظرفیت‌های نابی است که در منطقه شناسایی شده و در مرحله مطالعات اکتشافی قرار گرفته و مطالعات این معدن هم حداکثر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود ذخایر مس شناسایی شده در این معدن به 400 میلیون تن برسد اما این میزان می‌تواند پس از تکمیل اکتشاف افزایش ملموسی داشته باشد.

زنگنه با اشاره به اینکه در راستای شناسایی ظرفیت‌های معدنی سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر تنها نزدیک به 60 درصد این استان مورد مطالعات اکتشافی معدنی قرار گرفت و بالغ بر 200 ظرفیت معدنی شناسایی شد، گفت: مطالعات پروژه‌های بزرگ معدنی آنتیموان، تیتانیوم، مس و طلا که جز معادن اقتصادی کشور به شمار می‌روند به اتمام رسیده یا در حال انجام است که تا پایان سال تکمیل خواهند شد.

وی افزود: در بخش فرآوری مواد معدنی هم سیستان و بلوچستان به مرحله ایجاد صنایع فرآوری رسیده و با توجه به این پتانسیل شرکت‌های بزرگ فعال در این حوزه برای ورود به این استان و انجام سرمایه‌گذاری و ایجاد صنایع معدنی اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع: تسنیم

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا