اجتماعیمیراث فرهنگی

اجرای برنامه ترکیبی موسیقی کلاسیک با موسیقی اصیل ایرانی در کانادا

با همت رسانه هدهد و برای اولین بار صورت گرفت

اتفاقی که برای اولین‌بار در ترکیب موسیقی کلاسیک با موسیقی اصیل ایرانی در اجرای برنامه چند وجهی دریچه‌ای به آسمان در  مونترال کانادا رخ داد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از رسانه هدهد مونترال،برنامه چند وجهی دریچه‌ای به آسمان به همت ماهنامه رمی و رسانه هدهد و با هنرمندی هشت هنرمند به روی صحنه رفت؛ هنرمندانی که هرکدام در عرصه هنر خود به تنهایی شناخته شده‌اند، برنامه‌ای را برای اولین بار به روی صحنه بردند. برنامه‌ای که به اعتقاد تمامی پانصد تماشاچی آن در سالن اسکارپترسون مونترال غیرقابل وصف است. آنجائی‌که مردمان از بیان آنچه که دیده‌اند نیز باز می‌مانند.

این برنامه چند وجهی دریچه‌ای به آسمان در شانزدهم فوریه در سالن باشکوه اسکار پترسون برگزار شد و با استقبال باشکوه ایرانیان و غیرایرانیان روبرو گردید.

شاید بتوان گفت این برنامه شناختی حقیقت‌گرایانه و تلاشی عملگرایانه فراتر از واقع‌گرایی حسی-عقلی و آرمانگرایی تصوری بود؛ در واقع این برنامه همراه با نوعی مرام، رازگونگی و غیب‌باوری آمیخته از «عشق»، «ذوق» و «اشراق» همراه بود.

دریچه‌ای به آسمان که موسیقی ترکیبی را اساس کار خود قرار داد، در این برنامه توانست با نگاه جدیدی به موسیقی اصیل ایرانی، به‌دلیل قالب عرفانی و شرقی‌اش، مورد پسند خیل عظیمی از مخاطبان خاص غیر ایرانی نیز قرار گیرد.

برنامه شانزدهم فوریه موفق شد موسیقی و عرفان منحصر به‌فرد خود را با ترکیبی از موسیقی اصیل جهان و آواهای انسانی به وجود آورد که شاید بتوان گفت این شروعی تازه در موسیقی ترکیبی یا فیوژن در این سبک خاص بود.

برنامه چند وجهی دریچه‌ای به آسمان با حضور Tanya Evanson و Shraddha Daniel، هنرمندان صاحب‌نامی همچون Sarah Pagé با هارپ نوازی، Mark Molner با سلو نوازی، Bertil Schulrabe نوازنده پرکاشن در کنار گروه ایرانی،Showan Tavakol نوازنده کمانچه، Behnaz Sohrabi نوازنده رباب و آواز،Amir Amiri نوازنده سنتور و با حضور Nirvan Fadaei Moghaddam که صحنه‌های بصری را خلق کرد، اجرا شد.

پرفورمنسی که فراتر از تمام مرزهای فرهنگی و جغرافیایی بود و جائی‌که مرزهای بشری پشت سر گذاشته شد، صدا، عشق و تصاویر فضای بی مانند عرفانی را خلق می‌کرد که بیلبورد آن را فراموش نشدنی کرد. برنامه‌ای که برای همیشه در یادها باقی می‌ماند و بینندگان آن در پی جستن چیزی فراتر از مرزهای بشری بودند.

برنامه‌ای که همه در انتظار اجرای مجدد آن هستند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا